Truvativ Firex (28/38/48T)

Jag behöver byta ut min största klinga på mitt Truvativ Firex drev. Men jag hittar ingen här i Sverige som säljer klingan med 48T. Om någon vet....

Importör av Truvativ i Sverige är Vartex, så vilken handlare som helst.

Evalds MTB säljer Truvativ, inte hundra på om de har 48T-klingor. Annars funkar vilken 4-armad klinga som helst, som har 104 mm bultcirkeldiameter. Shimano och BBB är säkert lättare att få tag på.

Jag surfade runt lite här på svenska sajter och besökte bl.a. Evalds MTB. Tyvärr så är 48T klinga inte en standard MTB storlek utan mer en touring specifik. Shimano har en men då med fem armar.

Så jag styrde min dator till E-bay. Där har jag gjort många fynd på saker som inte finns att hitta i Sverige. Sökte på "Truvativ" och "48T" och vips hittade jag en kille i staterna som hade en komplett uppsättning nya klingor 28T,38T och 48T. Jag köpte dom för $45 (430SEK) frakten var några Dollar. Så det får väl anses vara bra.

Visst är det standardprylar, men det är väl inte någon storsäljare så det är säkert beställningsvara. Vilken butik som helst hade kunnat beställa hem åt dig, om de orkat.

shimano passar

Shimano har 48 på massor med fyrarmade vevpartier. tyvär är det väl så att det är billigare att köpa ett komplett vevparti med rätt klinga på från tyskland än klingan lös i en svensk butik.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg