Trollsk urskog ?!

Glöm inte bort Skuleskogens nationalpark söder om Örnsköldsvik. Mitt i Höga kusten, dramatiska berg, djupa skogar och blöta myrar, precis vid havet...

Dessutom finns Jämtgaveln och Helvetesbrännan i Ånge kommun (mitt i Sverige..., väster om Sundsvall). Två naturreservat med skog och berg. Orört och lite folk.

Troll som i sagorna

Vill du uppleva troll?? Gå John Bauerleden!! Från Gränna till Jönköping. Såg iofs inte ngr troll när jag vandra men ta med ngr böcker och läs under färden så kan nog fantasin sätta igån. Riktigt trevlig skog. Dock är det med inslag av bruksmark - så helt urskogigt är det inte... men fint!!

HMFL

Trollskogen

TROLLSKOGEN !!

Beskrivning:

Spännande skogsmiljö av gamla, vindpinade tallar och ekar, övervuxna av murgröna. Inne i skogen finns också gravrösen och rester av försvarsverk. Strövstigar.
Plats, Ort:

Öster om Grankullavik

Vägbeskrivning:

Väg 136 norrut. Söder om Byxelkrok tag österut mot NabbelundBeskrivning:

Re: Trollskog

Om man av någon anledning får för sig att Tiveden är en perfekt plats att träna sig i att vandra efter kompass i svåröverblickbar oländig terräng; då vet man efteråt att trollen finns.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg