• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Trojaner.

jag skulle nog säga att du har fullgott skydd.. man kan inte kräva mer och det ska inte behövas mer för att skydda sin dator.. tyvärr finns det alltid någon som lyckas skriva en kodsnutt som sabbar även den bästa..det får vi bevis på dagligen.. synd att vi inte kan hitta sidan som smittade dig.
Per definition ligger ju alltid virusskaparna ett steg före antivirusprogrammen, det är ju svår att hitta ett virus/trojan/malware som inte existerar. Men sen finns det ju olika bra program, det går att konfigurera dom olika, man måste alltid ha senaste uppdateringarna och sen kan man alltid få in skumma saker ändå om man verkligen försöker :)

Glenn, du behöver inte alls be om ursäkt och ta på dig martyrrollen! Några tänkte säkert till på vad dom själva har för skydd, men med den info vi fick så är ju själva sidan i sig lite svår att akta sig för.
 
Per definition ligger ju alltid virusskaparna ett steg före antivirusprogrammen, det är ju svår att hitta ett virus/trojan/malware som inte existerar. Men sen finns det ju olika bra program, det går att konfigurera dom olika, man måste alltid ha senaste uppdateringarna och sen kan man alltid få in skumma saker ändå om man verkligen försöker :)

Glenn, du behöver inte alls be om ursäkt och ta på dig martyrrollen! Några tänkte säkert till på vad dom själva har för skydd, men med den info vi fick så är ju själva sidan i sig lite svår att akta sig för.

Jo, men ibland skummar man igenom svaren när man googlar, vilket jag gjorde,
då är man bara ute efter info om varan man söker. Jag vet vilken sida jag var inne på men ett uns
av osäkerhet finns vilket gör att jag inte vill hänga ut någon offentligt. Det finns också en möjlighet
att det hände sidan innan.
Jag ville bara varna andra, som du säger, för att vara uppmärksamma.

Mvh Glenn

PS Jag skulle ha tagit till mej liknande info. DS
 
Men on Norton varnade så är jag förvånad att Norton ändå släppte igenom den?
För att få fram sidan så bör ju Norton ha en loggfil över vad den varnat över. kolla i den
 
Såg att du bad om ursäkt? det föstårr jag inte alls.

Du berättar om en sida med eventuellt virus. Många sitter med kunskap som kan hjälpa dig satt rädda datorn. Men man behöver veta vad du drabbas av. Exakt vilket skit som du fått in i datorn.
Det är inte jätte vanligt med virus som slår ut allt. Därför kan det vara väldigt bra om du vill dela med om var eller vad du googlade om. Vill du inte berätta ser jag dig nog som ett troll med för mycket fritid.
Det handlar mest om att ingen annan ska göra samma sak, men någon kan säkert också hjälpa dig.
 
Såg att du bad om ursäkt? det föstårr jag inte alls.

Du berättar om en sida med eventuellt virus. Många sitter med kunskap som kan hjälpa dig satt rädda datorn. Men man behöver veta vad du drabbas av. Exakt vilket skit som du fått in i datorn.
Det är inte jätte vanligt med virus som slår ut allt. Därför kan det vara väldigt bra om du vill dela med om var eller vad du googlade om. Vill du inte berätta ser jag dig nog som ett troll med för mycket fritid.
Det handlar mest om att ingen annan ska göra samma sak, men någon kan säkert också hjälpa dig.

Ok, här är trollet med mycket fritid Hehe. Jag har min kraschade laptop i knät.
My Computer 4 error
System Drive 1 error
RAM Memory 1 error
System Registry 2 error

Hard drive critical error
8 st Failed to fix

Mvh Glenn
 
Sidan med viruset saknas!

Står dessa errors på blue screen? om inte var ser du dem?

Ja då sitter jag med min döda laptop bredvid.
På svart botten (skrivbord eller vad det heter) på denna sida visas 22 st.flikar Failed to save all componentsfor..comodoflik dök upp framför.
En annan flik kom upp Winows säkerhetscenter, Scan PC for error, en annan flik PC performance
&stability analysis report kom upp. Jag hinner inte med alla flikar som kommer upp.
Comodo jobbar vidare.
En liten flik i högra hörnet säger: Critical error. Windows OS can´t fan en annan kom i vägen.
Hard drive crit... Hard drive cluster are partly damaged. Segment. Jag hinner inte med

Mvh Glenn
 
Comodo antivirusprogram år inaktuellt. Hann jag se.
Repair PC rekomenderar att köpa full-functional version men jag kommer inte ut.

Sug på den. Det får bli en ny hårddisc.

Mvh Glenn