Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Här en annan jacka i `naturmaterial´ som hängt i kallgaraget i 20 år
En Barbour mc-jacka som jag köpte 1965 hos Roffes på Blekingegatan. Tillverkad av egyptisk bomull, en segelduk som sedan impregnerades med olja. Senare användes vax då oljan svärtade ner handlederna. Nåväl, med denna jacka körde jag ca. 6000 mil utan extra impregnering fram till 70-talet då den hängdes in. Snacka om kvalitet
För den som vill ha en enkelt polycotton-jacka i samma stil som Lundhags LPC-jackor eller Fjällrävens G1000 så säljer Engelson en modell som heter Padjelanta till rimligt pris
650 kr känns ju som ett rimligt pris för en sån här jacka. De etablerade klädmärkena tex Lundhags och Fjällräven tar snarare runt 2000kr för sina liknande modeller.
Var o fingrade på jackorna i höstas i butiken i Falkenberg. Bra passform och huva.
Tyvärr är det ett löst syntet-foder på jackan. När jag har den här typen av jackor vill jag ha enbart polycotton-lagret och inget mer. Men det borde väl bara vara att klippa bort om man inte vill ha.