Trodde du att du behöver stötdämpare?

Nordesjö; sa:
Mitt fräna hopp från Essingebron sket sig.
Jag borde ha förstått att det egentligen var helt omöjligt att genomföra.
Det fanns ju inte en Pettersonbåt så långt ögat kunde nå, och de jäkla vattenskotrarna är så förbaskat svåra att pricka.

Inget är omöjligt - träning ger färdighet.
Att sen skotrarna är små blir ju en större utmanig.

strand; sa:
Nordesjö; sa:
Mitt fräna hopp från Essingebron sket sig.
Jag borde ha förstått att det egentligen var helt omöjligt att genomföra.
Det fanns ju inte en Pettersonbåt så långt ögat kunde nå, och de jäkla vattenskotrarna är så förbaskat svåra att pricka.

Inget är omöjligt - träning ger färdighet.
Att sen skotrarna är små blir ju en större utmanig.

Det kan inte finnas vattenskotrar där för dom får inte köra där Pricka dina hallucinationer med din skeppshult det är nog Pettersonbåtar allihopa...

olarantala; sa:
Det kan inte finnas vattenskotrar där för dom får inte köra där Pricka dina hallucinationer med din skeppshult det är nog Pettersonbåtar allihopa...

Det är väl farled under Essingebroarna? Där får de ju köra.
Hur de kommer dit utan att köra där det INTE är farled är en annan fråga. Kanske de lastar ombord dem på Pettersonbåtar?

Vandrare; sa:
Nordesjö; sa:
Hur de kommer dit utan att köra där det INTE är farled är en annan fråga. Kanske de lastar ombord dem på Pettersonbåtar?

Dom släpper dom från bron, rakt på Pettersonbåtarna. Därav avsaknaden av dylika.

Självklart! Det förklarar ju det hela!

Så det smartaste jag kan göra är att invänta en stadsjeep med vattenskoter på släpet (lär ta kortare tid än att invänta Pettersonbåt), hoppa upp med hojen på vattenskotern precis innan de släpper den, och låta skotern ta smällen i vattnet!

Om du hoppar upp just innan nedslaget så känns det ju sen bara som du landat från ett par dm?

Att det inte får finnas nånting på en plats, betyder väl f ö inte att det inte finns nånting på en plats???

Nä satsa på ett sånt där hushopp istället, hus finns det gått om och farten kan du få upp m h a en SL-buss eller stadsjeep eller om du nu hittar nåt annat i city. Fega dock inte med farten, sånt straffar sig.

re: Trodde du att du behöver stötdämpare

Jag behöver dämpare, ja.

Uppenbarligen inte han.

Sjukt imponerande! Grymt!

Nordesjö; sa:
Bomullsmannen; sa:
för övrigt: Vad är ollisar?

Att göra en ollie är att lyfta med rullbräda utan att ta tag i den. Att hoppa, helt enkelt.
Döpt efter Alan "Ollie" Gelfand som uppfann tricket på 70-talet.

ollie.jpg

På svenska säger man, i alla fall lillebrorsan som är grym skejtare, "att olla". Men det kan ju förväxlas med en helt annan aktivitet som per definitin bör utföras utan skydd.

Är den inte döpt efter Oliver North (contrasskandalen va?)? Kanske är så att Alan Gelfand och Ollie North är välidgt lika varandra?

Stalle

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg