"Du verkar ju ha cyklat på massor av ställen Christer. Kan du inte berätta om de ställen du varit på"
Kan jag väl! Jag är 60+ och har förstås hunnit med några turer, även om jag blev en "medveten" cyklist rätt sent i livet.
Mellan 1978-1996 bodde jag i Göteborg och cyklade förstås till Särö på "Säröbanan", till Gråbo på banvallen och t ex till Fjärås-Bräcka. Cykelpendlade till Kungälv en period. Cyklat på norra Jylland.
Har cyklat Vättern-Sommenleden och Banvallsleden.
Från Västerås till Skultuna och Strömsholm.
Bott några dagar på Sätra Brunn, utanför Sala, och gjort dagsturer.
Bodde en gång på VH i Borlänge och cyklade till Folmusikfestivalen i Falun på 90-talet via norra och södra delen av Runn.
Mellan åren 1996-2002 bodde jag i Sunne, Värmland. Turer runt sjön Rottnen och Frykensjöarna.
Cyklat längs Klarälvsbanan, 9 mil asfalterad banvall.
Cyklat på södra Gotland och på Öland. Dagsturer från VH i Katrineholm, Eskilstuna m fl. platser där omkring.
Jag bor nu i Lindesberg. Turer till Kolsva- Köping-Medåker-Fellingsbro, till Örebro, Nora, Järnboås m.m.
För två år sedan var jag och en kamrat på Mallorca och cyklade med utgångspunkt Alcudia.
Jag ställde frågan därför att jag, förmodligen, kommer att ingå i ett "gubbgäng" som brukar cykla och ev. paddla en vecka tillsammans under sommaren. Senast var dom i Ludvikatrakten.
/Christer