Tretorn Sarek Touring

Jag blir så djävla trött på mina Tretron Sarek Touring stövlar. Jag köpte dom via Naturkompaniet på Hansacompaniet i Malmö. När jag kom hem ställde jag dom på golvet i en garderob. När jag öppnade garderoben efter ett par dagar stank alla mina kläder gummi! inkl! alla mina finkläder. Då flyttade jag stövlarna till ett uteförråd och hoppades på att en 2 veckors avluftning skulle lösa problemet. Nix! Hela förrådet luktade av dessa stövlar. Då flyttade jag stövlarna utomhus en vecka och därefter tvättade jag dom med diskmedel men det hjälpte inte ett skit! Imorgon ska jag gå tillbaka till Naturkompaniet med dom och reklammera köpet.
 
Dagen efter jag lämnade in stövlarna till Naturkompaniet blev jag uppringd av deras butikschef. Han berättade för mig att han varit i kontakt med Tretorn och de ansåg inte att det var något fel på stövlarna.

Det framgår inte vid köpet av dessa stövlar, varken skriftligt eller muntligt, att man behöver ett separat ventilerat utrymme om man inte vill att alla andra kläder ska lukta gummi. Man kan också fråga sig vad det är som luktar. Är det bara gummi eller även kemikalier.

Det hela slutade med att jag bad butikschefen på Naturkompaniet att behålla stövlarna. Jag har helt klart blivit lurad och tänker inte tillåta att dessa gummistövlar tar ännu mera av min tid och energi i anspråk. Det är bland sopor som dessa Tretorn stövlar hör hemma.
 

Liknande trådar