Hallå allihop!
Jag sitter och planerar en månadsresa på min hybridcykel i sommar från Treriksröset till Smygehuk, och tänkte be om lite tips och råd från er gamla och nya rävar.
Jag har ingen direkt erfarenhet av lopp (i stil med Vättern), men har cyklat en del kortare lopp (~11 mil) i schysst tempo och är van vid att både cykla och tälta. Dessutom ligger jag inne med en härlig fäbless för lite självplågeri i lagom dos.
Supertacksam för svar!
Jag sitter och planerar en månadsresa på min hybridcykel i sommar från Treriksröset till Smygehuk, och tänkte be om lite tips och råd från er gamla och nya rävar.
Jag har ingen direkt erfarenhet av lopp (i stil med Vättern), men har cyklat en del kortare lopp (~11 mil) i schysst tempo och är van vid att både cykla och tälta. Dessutom ligger jag inne med en härlig fäbless för lite självplågeri i lagom dos.
- Jag tänkte börja i norr i slutet av maj, för att undgå mygg som jag fattat börjar bli lite kaosartat efter midsommar. Kan det finnas problem med att cykla så tidigt?
- Hur tar man sig bäst till treriksröset? Jag bor i Lund så flyg upp med cykeln är att föredra. Flyg till Tromsø eller Kiruna? Bussar man sen eller?
- Planen är att köra växlande tält och vandrarhem. Kan det bli problem norröver?
- Hur deprimerad kommer man bli av att cykla genom 50 mil ekonomiskog i Norrland?
- Jag har hört om Sverigeleden, är den najs att cykla på?
- Utrustning jag inte klarar mig utan?
Supertacksam för svar!