Frimärkssamlare
Ja, det blev lite frimärkssamlarvarning där. Det är lätt att sväva ut. Men Cippan, Trek gör som sagt bra cyklar, men som alltid smakar det så kostar det. Eftersom Per kom igång rejält med en del spännande ramar, typ Ellsworth och Santa Cruz skulle jag gärna vilja höra hur du tänkt det praktiskt .Vad jag vet finns det ingen importör av dessa märken till Sverige, hur många Ellsworth kan det rimligtvis finnas en marknad för? 10 per år? Det går ju naturligtvis att beställa en ram från USA, men sedan ska alla komponenter monteras. Låter man sin trogne Cykelhandlare( som man inte klarar sig utan i vilket fall som helst) montera i hop den samt köper komponenterna av honom? Eller går man till cykelaffären och köper en påse blandat och mekar själv hemma? Själv har jag varken kunskaper, utrymme eller tid att fixa det själv, jag skulle vara tvungen att stå med mössan (hjälmen) i ena handen och en ram i den andra och be om hjälp( bara kostnaden för nödvändiga verktyg är ju minst 2500:- ). Du kanske jobbar som cykelmek, i såna fall är det naturligtvis inga problem. Men vi vanliga dödliga? Jag skulle gärna ta del av hur du tänkt dig det hela, idén att köpa en ram som dom du nämnde är väldigt lockande och vi har ju ända lämnat grundtemat för den här diskussionen.