Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Helt klart. Då är jag med (jag hade missat storleken) och själv har jag en kustwobbler (Vicke eller Gladsax 20 gram) som en "bubblare) och det 'r ju, mer eller mindre, samma sak.
1 En mepz spinnare storlek 3, helst koppar för abborre.
2 En vibrax spinnare storlek 3, silver med röda prickar på skeden. För gäddan.
3. En liten myran spinnare, För öringen på fjället.
Intressant och något överraskande är frekvensen av kopparfärgade beten i de hittills avgivna svaren. Däremot är jag inte ett dugg förvånad över att så många nominerat skedspinnare (Mepps, Myran, Droppen etc).
Har gått och funderat på detta ett tag och landar nog i följande.
Litet skeddrag i rött och svart. Så fladen nordingen i rött med svarta prickar väljer jag här.
Detta val stod i svår konkurrens med ett silverfärgat skeddrag. Men silver fick stryka på foten för nästa val.
En rapala sjunkande svart rygg, silver mage.
Valde till sist mellan rapalan och en liten bomber med vit kropp och rött huvud.
Gulgrön maskjigg med Carolina-rigg. Fångar fisk året runt. Kan fiskas både långsamt och mer aktivt.
Andra alternativ här var motoroil shad och gul curltail. Den gula curltailen fångar mycket fisk men är fisken riktigt trög har jag något mer lämpat med carolina-rigg.
Inte ett dugg förvånad över att Möresilden är ett av dina tre drag men litet överraskad att du väljer så relativt lätta beten. Vilka färger? Och Myran 10 gram, är det Mira eller någon annan av Myrans fina spinnare du menar )för Myrspinnaren finns väl inte i just den vikten)?