1. En Vibrax spinnare 6 gram färg koppar.
-Den är en klassiker som funkar i alla lägen. En spinnare måste man ha tycker jag, det är ett av dom bästa dragen!
Egentligen behöver man inget annat än en spinnare, den kan alltid fånga något!
Det skulle kunna ha varit en Abu droppen eller en Mepps men jag tror vibraxen är snäppet högre i min favoritlista för tillfället.
2. Darts Jiggmix Super Shad Den som är i mitten på bild nummer två.
Med en 7g skalle av märket Gamakatsu.
Varför en sådan simpel och billig jigg när det finns 100 andra som ser bättre ut?
Jo för att den är välfiskad och bevisad att den är bra.
Jag har massor av jiggar av olika design och fiskade ett tag nästan bara med jigg.
Den där Dart jiggen var det något speciellt med, när det var som trögast så kunde den ge fisk och den har levererat många gånger när inget annat fungerade.
Den må vara liten, simpel och ful men jag har dragit små abborre såväl som gäddor på 4 kilon på den.
Det är ett drag vars utseende attraherar fisken mer än fiskaren om man säger så.
Jag har många andra jiggar som är bra men det får bli Darten, den är lätt att fiska med.
3. Tredje valet var svårt. Tänkte först ta något roligt drag som en popper eller någon dykande wobbler men eftersom att det handlar om att fånga fisk så tar jag ett av dom jag fiskat mig less med men som fungerar bra på all fisk.
En sked, silvrig. Modell något som liknar Toby, vikt 15gram.
Som ni ser på dragen så är det lätt utrustning med haspel som gäller.
Spö kring 4-14g och en rulle stl 2500 blir bra.
Nu postar jag detta innan jag ångrar mig! Ni vet hur det är med att välja drag