Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Undrar vart/vilka som kan greja att byta ut en dragkedja på en jacka med "limmade" sömmar?
Bor i Örebro om någon vet något i närheten?
Jackan är en Tierra och företaget själva svara inte på mailet där jag frågar om hur man grejar en ny dragkedja.
Enligt Tierras hemsida är Naturkompaniet återförsäljare för deras produkter i Örebro. Jag hade knallat in till butiken och kollat möjligheten att skicka in jackan till Tierras serviceföretag via butiken. Står du bara för alla kostnader bör det inte vara något problem att fixa.
Undrar vart/vilka som kan greja att byta ut en dragkedja på en jacka med "limmade" sömmar?
Bor i Örebro om någon vet något i närheten?
Jackan är en Tierra och företaget själva svara inte på mailet där jag frågar om hur man grejar en ny dragkedja.
Hur gammal är jackan? Är den under två år och den inte har mer än "normalt slitage" så skulle jag hävda att du ska reklamera den och se till att få den fixad gratis i den butik du köpte den i, eller utbytt.
Konsumentköpslagen är din vän