Trapper K1 Fighter

Tjena!
Jag är mycket vid havet, seglar osv men nu tänkte jag ge mig in på paddlandet också. Jag är nybörjare då det gäller kajak och har i princip bara SETT på dom innan. Dock är jag ganska atletisk av mig och gillar utmaningar!
Och så, har jag hittat en Trapper Fighter för 10000, begagnad men i fint skick. säljaren säger att alla tillbehör finns.
så till mina frågor:
Är fighter en bra kajak, och en bra kajak för mig? då menar jag mest om det är en för "enkel" kajak, att ja kanske dras ner av klumpighet, tyngd, strömlinjer osv.
Är 10.000 ett hyfsat pris? Tror den kostar runt 15.000 ny vilket ja tyckte lät ganska lite.
sista frågan är igentligen om man skall räkna paddel som tillbehör på en kajak? Dom kan ju kosta en del dom där godingarna!

Tack på förhand!

Hej

Priset är nog inte så mycket att säga om, en välbyggd glasfiberkajak som är i gott skick är nästan likvärdig med en ny.
Fighter som f.ö. har samma skrov som Arkö fast den är försedd med skott och luckor anser jag personligen är den bästa i hela trapperserien. Den har också stor slutstabilitet vilket kan vara lämpligt vid kustpaddling.

/ Stig

Hej

Priset är nog inte så mycket att säga om, en välbyggd glasfiberkajak som är i gott skick är nästan likvärdig med en ny.
Fighter som f.ö. har samma skrov som Arkö fast den är försedd med skott och luckor anser jag personligen är den bästa i hela trapperserien. Den har också stor slutstabilitet vilket kan vara lämpligt vid kustpaddling.

/ Stig

Ja, då får det väl bli jag som säger det den här gången, eftersom ingen annan hann före:
Glöm inte att pröva innan du köper! Och pröva inte bara den båt du ska köpa, utan helst ett tjog andra! Och helst under långa paddelpass! Gör du inte det, är risken stor att du kommer vilja ha en annan kajak efter ett år eller tre.

En tröst i sammanhanget kan förstås vara att andrahandsvärdet på kajaker är så bra. Förutsatt att du inte sliter för mycket på en begagnad båt, kan du sälja den igen för nästan samma pris. Billigare än att hyra, med andra ord. Lycka till med köpandet och paddlandet!

/micke

Köpte kajaken och känner mig mycket nöjd. den var i bra skick och paddel, kappel och väst ingick. fick höra av en bekant att fighter skall vara en relativt snabb kajak samtidigt som den håller sig stabil, är detta riktigt?
Trots min dåliga erfarenhet känns det som att jag har gjort en bra affär och äntligen fått in foten i "paddelvärlden"!

Tack för svaren!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Trapper Respons eller Fighter? Paddling allmänt 3
ODN Plastluckor Trapper Kanot Paddling allmänt 2
Furuvikarn Laga spricka i Trapper kanadensare, hur får jag bort flytelement i fören? Paddling allmänt 0
LoveLins Trapper Salmon K2 Combi reparation Paddling allmänt 6
Prippen Delar till Trapper Paddling allmänt 18
M1G Motorfäste till kanot (kanadensare, Trapper STD) Paddling allmänt 7
Tjelvar Rapids Trapper? Paddling allmänt 1
saffran Tahe wind, jämfört mot Trapper Aral/Royal Paddling allmänt 7
eyck Trapper Salomon K2 (a.k.a. Combi/Kombi) Paddling allmänt 1
leding95 Angående trapper albacore K1 // Tankar och Frågor Paddling allmänt 10
herkules84 Trapper Legend Paddling allmänt 9
sumpa Vill du ha en kanot? Trapper bytes mot kajak. Paddling allmänt 1
hannulan Trapper Adventure Paddling allmänt 10
frgu Reval viking eller Trapper BarraQ?? Paddling allmänt 3
pad Trapper adventure? Paddling allmänt 7
oberg_niklas Täcklock till Lill Trapper Paddling allmänt 5
knatte Trapper albacore? Paddling allmänt 10
johan5588 "Trapper Marine" eller Boreal Design -Inukshuk ?? Paddling allmänt 5
loabanan Rodersystem på Trapper Response? Paddling allmänt 3
olmaka Trapper Dolphin med skädda? Paddling allmänt 1
Guppi Trapper vs Point65 eller någon annan Paddling allmänt 3
blötdjur Tips ang Trapper Baltic Paddling allmänt 17
vid köpa point 65 / Trapper i Estland själv hur göra ? Paddling allmänt 2
segelod Trapper Barracuda Paddling allmänt 2
Mallaskralla Har någon provat Trapper enmanskajaker? Paddling allmänt 1
maska Trapper K1 Respons Paddling allmänt 1
somelvis Trapper response vs Point 65 Paddling allmänt 6
Johan H trapper Paddling allmänt 1
lom Seagull Ocean/Trapper Dolphin via Rainbow Laser Paddling allmänt 3
famsundström Erfarenheter av Trapper Salmon K2 Combi? Paddling allmänt 0
Kalle E Tips om Kajaksportluckor, t ex på point, trapper mfl Paddling allmänt 3
abh Kustjägarnas nya kajak - Trapper K2 Marine Paddling allmänt 11
linlokken Trapper Response info??? Paddling allmänt 0
rockyb Trapper Dolphin Paddling allmänt 5
esno Trapper Salmom 2 kombi Paddling allmänt 3
Christian Trapper K2 Expedition - bra eller dålig kajak? Paddling allmänt 1
Trapper Response Paddling allmänt 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg