Trangia...

Jag började köpa div trangia på loppisar för några år sen...nu har det blivit till sju kompletta + x antal diversekastruller...
Men tänkte sätta ut en par stycken vid utflyktsmål och liknande...då slipper man ju en del att bära.

Vansinnet slår olika...

Bilagor

• P1010089.jpg
    P1010089.jpg
    48.2 KB · Visningar: 1,180
Bara du använder grejorna är det väl OK. Trangia bör mycket riktigt brukas vid olika baser då det är tungt.
Jägarkök brukade det inte stå Trangia på. Så du har kanske lite samlingsmarginaler.

För mig är det en sån nostalgitripp,så jag offrar gärna några hekto för det...
Har fö både 25-3 HA och 27-5 UL och gasbrännare men när jag vill vara riktigt "nostalgisk" kör jag ren T-Röd...

Trangia

Köpte ett Trangia när jag var 19 år. Nu är jag 61 och använder det fortfarande. Jag kan nog vara nostalgisk i vissa avseende nen skaffade en gasbrännare för 10 år sedan

Finns det bättre kök än Trangia? Mitt 25-3 UL med gasolbrännare är tokbra. Vindskydd i världsklass och stabilt som få. Kring kilot i vikt är ju inte mycket att dela på två, med tanke på vad man får för grammen. Krävs något väldigt särskilt för att jag ska byta bort det. Har inte sett något hittills, som jag hellre vill ha.

/M

Finns det bättre kök än Trangia? Mitt 25-3 UL med gasolbrännare är tokbra. Vindskydd i världsklass och stabilt som få. Kring kilot i vikt är ju inte mycket att dela på två, med tanke på vad man får för grammen. Krävs något väldigt särskilt för att jag ska byta bort det. Har inte sett något hittills, som jag hellre vill ha.

/M
Jag håller med....enda variationen jag har är storlek och mtrl...

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg