Trangia kök, tillbehör

Det mesta finns på ICA/COOP.

Undertecknad har köpt en st osthyvel i plast, tål även att brukas i stekpannan. En snabb kapning av skaftet så får den plats i T25.

Har även hittat ett litet rivjärn avsett för parmesan på ICA, får också plats i T25. Likaså slevar av olika storlek finns, liksom små skärbrädor i plast. Allt billigt och kan tillpassas mht storlek.

Byts dessutom lätt mot nya när de hunnit bli väl begagnade...

//J

Tack för iden ! det ska jag definitivt titta på.

// M

trangia själva har ett kombinerat plastlock/durkslag/skärbräda som ryms som gjutet i stekpannelocket. Oumbärligt för mig, på kortare turer kostar jag på mig ett kg extra i form av färsk gullök, svamp, en skvätt rödvin i kvarbliven bag från box etc.
Trangialocket köpte jag samtidigt som MSR:s lilla kockkniv, mkt trevlig liten pryl. Tillsammans med Sea2Summits titansked är det allt jag behöver.
http://www.rei.com/product/814698/msr-alpine-kitchen-knife

Fnys inte för mkt åt mina extravaganser nu ;)

trangia själva har ett kombinerat plastlock/durkslag/skärbräda som ryms som gjutet i stekpannelocket. Oumbärligt för mig, på kortare turer kostar jag på mig ett kg extra i form av färsk gullök, svamp, en skvätt rödvin i kvarbliven bag från box etc.
Trangialocket köpte jag samtidigt som MSR:s lilla kockkniv, mkt trevlig liten pryl. Tillsammans med Sea2Summits titansked är det allt jag behöver.
http://www.rei.com/product/814698/msr-alpine-kitchen-knife

Fnys inte för mkt åt mina extravaganser nu ;)

Tack för tipset ! msr kniven är jag väldigt sugen på ! :D
Nejdå inget fnys här inte :)

// M

Claes Ohlson har ett praktiskt rullbart skärunderlag, annar gör man en scoutbricka i 4 mm plywood.

IKEA har länge haft en liten sats av olika rivjärn.

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg