Träning

Gör det enkelt för dig så att du inte tappar motivationen för att det blir för krångligt att ta sig ut och träna. Sätt upp små delmål och bellöna dig själv när du gör framsteg. Du har ju en bakgrund inom träning så du hittar nog tillbaka till det mentala tänket ganska snabbt.

Lycka till!

Tack för alla bra svar! Jag har nu kommit ut och vandrat, kanske inte så mycket jag hade velat men det är ett steg i rätt riktining iaf. Till Aug blir det Bohusleden tror jag.

Jag har inte läst alla svar på tips och råd som du redan fått, men jag vill ändå ge rådet att inte löpträna om du är överviktig! Det kan fort leda till skador i knä- och fot-leder!!! Det blir för stora påfrestningar!
Enligt mig är det bättre att cykla varvat med raska promenader i fotriktiga skor. Kör ca 1 timmes pass 4 ggr i veckan. Viktigt att hålla så pass tempo att du blir ordentligt svettig efter varje pass.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kristina&Neo Led med stigning? Träning inför årets fjällvandring Vandringsleder 14

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg