Skallkrav o skallkrav...Det är väl ingen TV-inspelning de ska ut på. Säkerhet är ett ord som börjar användas som ett mantra, i många sammanhang i dag. Om personerna i överlevnadsövningen ville ha maximal säkerhet, skulle de ju sitta hemma i soffan o kolla in Robinson på TV. Ur deras perspektiv blir det ju bara mer intressant om nån får "lågt blodsockervärde". Går man in med "den som ger sig in i leken...-attityd" får man väl utsätta sig för vilka risker man vill, tycker jag. Har som många andra män, drabbats av både "lågt blodsockervärde" o andra kul tillstånd som fältkoma t ex och annan allmän utmattning o inte fan dog jag av det. Ni som anser ovan tillstånd farliga kan väl knappast ens gjort lumpen, iaf inte på nåt fältförband.
Synpunkter på intressant, känslig ekomiljö, kan jag väl köpa, men håll gärna inne med era andra pekpinnar.
Anser f.ö att vårt samhälle ser ut som det gör idag, bl a pga för mycket säkerhetstänkande. Somliga av oss kvävs och måste ut på livsfarliga, ibland dumdristiga äventyr, bara därför att det inte finns några fysiska risker i våra inrutade ekorrhjul-liv, medan andra testar droger o annat för att finna spänning.
Vi kör med cykelhjälm o säkerhetsbälte. Vi klagar på dålig snöröjning och har stenkoll på "bäst före datum" på varan i mataffärn. Sen betalar vi glada i hågen tusentals skattade kronor för exotiska resor med "äventyrstema" och annat fåneri i samma gengre.
Idén om övningen var bra, men det är väl bäst att ni hittar någon annan plats, nu när ni redan på planeringsstadiet lyckas väcka olyckskorparna -men jag håller med om att inte störa vare sig miljön, eller folk, mer än nödvändigt.
Lycka till
/K