Torrfoder/Frystorkat som säljs privat!

Eller en säljare som gör smygreklam för sin egen annons?
Trådstartarens första inlägg .... Bli medlem på utsidan för att posta ett ifrågasättande av en blocket-annons...
Är jag konspiratorisk nu eller?
Admin får avgöra

/Patrik

Ni kan ju ha rätt båda två, men att byta kön mellan annonserna känns lite krystat.
Om jag hade varit gröna-bandet-DNS:are hade jag nog skrivit det i annonsen som säljargument, eller åtminstone förklaring.

Själv är jag inte förtjust i storfegryte. 65kr/st för knappt fyra olika rätter som är aningen små i portionerna, nej tack.

Trådstartarens första inlägg .... Bli medlem på utsidan för att posta ett ifrågasättande av en blocket-annons...
Admin får avgöra

/Patrik

Hahaha, absolut inte jag som säljer det där och torrfoder, där går min gräns. Håller mig ifrån fjollträsk där säljaren säger sig bo och jag både köper och säljer på blocket ibland, så av en slump fick jag se denna annonsen och ville dela med mig. Är även medlem på happyride.se pga flåsbågarna jag använder utomhus i naturen och det är mest en rolig grej bara att vara medlem även i detta underbara communityt. Tog mig bara 2år innan jag vågade bli medlem även här, hämtar mycket svar och inspiration från utsidan innan jag blev medlem själv! :) Jag hade en lustig konversation med säljaren av torrfodret på blocket och tipsade dem att prova annonsera på utsidan, men skrev även att Peter Persson är nog den enda offentliga personen jag skulle kunna tänka sig att köpa alltihopa då jag inte fick köpa ett gäng styckvis och välja sorter själv utan det var allt eller inget som gällde. Fick aldrig svar på om torrfodret komer från sponsring, nedlagd e-handel eller självaste Peter Persson själv som säljer under fiktivt namn. ;) Men gillar man Real så är du ju bara passa på, jag räknade i huvudet lite snabbt, sedan gjorde jag en kalkyl och fick fram både styckpris och totalrabatten i procent men den vågar jag inte yttra här nu så ingen annan också får för sig att det är jag som vill sälja torrfoder. :) Personligen så äter jag själv inte ens så dyrt torrfoder, tycker inte det är värt pengarna då det finns bra mycket billigare, roligare, bättre och mer energirika alternativ till frystorkat än Real! :)

Någon som tänkte gå gröna bandet men ångrade sig ??

Gillar man Real och alla dem säljer är ens absoluta favorit så har man minst för 8år framöver. 5år efter utgångsdatum ska fungera med MRE, finns ju även de som klarar sig upp till 10år efter utgångsdatum vad jag förstått. :) Men säljaren på blocket var väldigt fjollträsk vänlig och artig och vältalig.

Ni kan ju ha rätt båda två, men att byta kön mellan annonserna känns lite krystat.
Om jag hade varit gröna-bandet-DNS:are hade jag nog skrivit det i annonsen som säljargument, eller åtminstone förklaring.

Själv är jag inte förtjust i storfegryte. 65kr/st för knappt fyra olika rätter som är aningen små i portionerna, nej tack.

Annonsen har faktiskt legat ute på blocket tidigare, men de begärde dem 14000:- och anledningen att jag skriver dem är för personen som svarade skrev som vi som säljare och inte jag som säljare så det är fler än en, kanske någon som är en offentlig person och vill vara anonym i ett samhälle som idag är helt transparant och där det inte går vara anonym alls längre. :)

Admin får avgöra

/Patrik
TS blev Utsidanmedlem igår. Det talar för din teori.

Någon som tänkte gå gröna bandet men ångrade sig ??
Torrfoder från Real turmat, aldrig sett någon som vill sälja 177st samtidigt och på blocket dessutom till reducerat pris. Man lär ju klara sig i händelse av både kris/krig och uteliv. :)https://www.blocket.se/annons/stockholm/frystorkat/1204334498
Försökte dela med mig av en rolig annons på blocket och helt plötsligt blir det konspirationsteorier. Trodde utsidan var lika seriös som happyride.se men nu känns det som Flashback och där är jag inte medlem. Trevligt välkomnande man får! :)

Inte för att jag ens tror att det går att övertyga någon, speciellt inte när det ändå bara är en monolog. Men bifogar vad jag skrev till säljaren och fick till svar samt bifogar att jag är jag på Blocket. Fördelen med happyride.se är att vi på det forumet identifierar oss med bankid. Det skulle vara till stor fördel om även utsidan införde verifiering med bank id så kan konspirationsteoretikerna och paranoida stanna kvar på communityn som Flashback där de trivs bäst. Men nu för tiden är alla människor så lättstötta och ändå tillhör jag själv generation Y millennium generation och inte Z eller A. Allt gott! :)

Bilagor

• CFB40C35-3903-477E-9DB8-2DD26743DEB3.png
    CFB40C35-3903-477E-9DB8-2DD26743DEB3.png
    150 KB · Visningar: 84
  • BD345BE6-DF0F-4C14-86D5-A4DF9EC35F44.png
    BD345BE6-DF0F-4C14-86D5-A4DF9EC35F44.png
    269.4 KB · Visningar: 86
Försökte dela med mig av en rolig annons på blocket och helt plötsligt blir det konspirationsteorier. Trodde utsidan var lika seriös som happyride.se men nu känns det som Flashback och där är jag inte medlem. Trevligt välkomnande man får! :)
Du ska inte dra hela utsidan över en kam, det var jag och ingen annan som tyckte det var ett märkligt första inlägg. Du är såklart välkommen hit men utsidan i mina ögon är så mycket oftare frågor och svar om utrustning, tekniker, resmål och liknande. Jag har nog aldrig tidigare och sett en tråd som recenserar en blocketannons och den kändes konstig i magen för mej, särskilt som förstainlägg. Utsidans admin tyckte ju också att ditt inlägg var ok och har du ingen koppling till blocketsäljaren så är det inom utsidan regler i mina ögon, även om ämnet är ovanligt och unikt.

/Patrik

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mullemek Torrfoder - ätbart? Friluftsmat 2
salgo601 Torrfoder där man kan elda upp påsen Friluftsmat 10
Lundell Hemgjort torrfoder.. Friluftsmat 1
MadMonthicebeer Intresse för "premium" frystorkad mat Friluftsmat 13
vandrafjäll När det krävs över 4000kcal/dag. Är det möjligt? Friluftsmat 70
Limmet Frystorkat på Xxl-rea Friluftsmat 10
rimn Favoritmärke frystorkat? Friluftsmat 3
såg Var är det som är dyrast frystorkat eller det man torkar själv? Friluftsmat 28
Wikinggirl Finns det frystorkat utan palmolja? Friluftsmat 24
Sk0gsmulle Vandring på Island, frystorkat från Sverige? Eller köpa på plats? Friluftsmat 0
HELLRIK Frystorkat på KALLT vatten? Går det är äta? Friluftsmat 19
Dr manne Frystorkat billigast? Friluftsmat 2
Mansson Frystorkat Friluftsmat 22
arjaeli Trött på frystorkat Friluftsmat 9
Mattias1981 Frystorkat på termosvatten?? Friluftsmat 13
Northstar LCHF och frystorkat? Friluftsmat 34
johan.l Någon som testat Travellunch Frystorkat? Friluftsmat 7
avslutatmedlemskap150605 frystorkat som är riktigt gott samt är riktigt billigt Friluftsmat 90
kjpil Matschema för frystorkat Friluftsmat 0
Stuvarn Vägra frystorkat :-) Friluftsmat 9
Kung Stalle Var köpa billigt frystorkat? Friluftsmat 17
Polarnatt Energimängd i frystorkat Friluftsmat 29
oscar jensen Frystorkat utan smakförstärkare Friluftsmat 29
Emeliie Tips på frystorkat Friluftsmat 4
Alexander85 Hur görs frystorkat? Friluftsmat 22
Tigger Laga frystorkat utan värme! Friluftsmat 24
Razzle-Dazzle hur länge håller sig frystorkat? Friluftsmat 2
Lennart Hedvall Frystorkat vin Friluftsmat 31
ptte frystorkat? Friluftsmat 2
hedencrona bortom frystorkat Friluftsmat 12
Schneeberger Frystorkat på termosvatten? Friluftsmat 2
kungsleden Hållbarhet försvarets frystorkat?? Friluftsmat 2
annerborn "Utekokboken" & "Bortom frystorkat" slut hos förlagen. Friluftsmat 4
x-treme Hållbarhet hos frystorkat? Friluftsmat 3
Roddjer Frystorkat Friluftsmat 0
tinalina Frystorkat, gott eller bara nödvändigt? Friluftsmat 3
Jag vill inte äta frystorkat till middag Friluftsmat 4
Kan frystorkat bli gammalt? Friluftsmat 5

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg