Torrfluga för lax

Rapport % recension

Glöm inte att posta en rapport på forumet om hur det gick!

Binder du några roliga alster så kan du ju lägga upp dem i recensionsbanken!

Peppe

Re: Rapport % recension

peppe_malmqvist; sa:
Glöm inte att posta en rapport på forumet om hur det gick!

Binder du några roliga alster så kan du ju lägga upp dem i recensionsbanken!

Peppe

Nu är jag ju ganska mycket nybörjare inom tvåhands laxfiske med fluga, så jag hyser väl inga större förhoppningar.. Men men.. har man tur kanske mitt nyinköpta 16´ BS speycasting special får visa vad det går för i kamp med grov lainiolax.. rapport kommer!!
Ang. mina bundna alster så vet jag inte om de lämpar sig för publicering.. men om jag kommer på nåt intressant så lägger jag ut en recension och bild!!

mvh
David

Godmorgon..

Nu har jag bundit upp ett alster inspirerat av den där riffling hitch tekniken.. är det något sånt här som menas..?

cpic3e6d8b169b108.jpg

/David

Re: Godmorgon..

dave1; sa:
Nu har jag bundit upp ett alster inspirerat av den där riffling hitch tekniken.. är det något sånt här som menas..?
/David

Snygg fluga!

Men hur funkar det med conehead? Hur blir "gången" när den är framtung och linan går ut ifrån sidan? Blir det inte vobbler-skeds-effekten?

Peppe

Cone+Riffling?

jag måste säga att jag tycker att det verkar en smula konstigt att sätta på ett conehead på en fluga som ska stripa.... conen borde dra ner flugan rätt rejält...

Ett måste för torrflugelaxen är bomber.... lika enkel som effektiv :)

Re: Re: Godmorgon..

peppe_malmqvist; sa:
dave1; sa:
/David

Snygg fluga!

Men hur funkar det med conehead? Hur blir "gången" när den är framtung och linan går ut ifrån sidan? Blir det inte vobbler-skeds-effekten?

Peppe

Ja, det e klart.. det tänkte jag inte på. Får ta och testa gången och se hur det verkar!

/David

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg