Jag kan bara stämma in i de positiva omdömen som redan levererats kring Typhoon. Själv köpte jag min torris från Wetsuitoutlet för ett antal år sedan. Jag har paddlat mycket i den både sen höst, vinter och vår.
Jag har köpt saker från Wetsuit vid flera olika tillfällen, och även besökt dem på plats. Jag har bara mycket goda erfarenheter. Verkligt trevliga killar dessutom .
Jag kan hålla med om att skillnader i "andningen" hos olika torrdräkter kan ifrågasättas. Är det stora skillnader så märks det säkert, men mindre skillnader kan man ifrågasätta om det gör så stor skillnad. För att diffussionen ska fungera fordras olika ångtryck innanför och utanför membranet. När man sitter ei en kajak blir det fuktig luft i sittbrunnen, Kapellets strut/midja går upp en bra bit och hämmar "andningen där" och jag paddlar även med väst vilket gör att "andningen" kring bålen är mycket marginell. MIn Typhoon "andas" tillfredsställande bra tycker jag. Efter att ha går i land så är jag torr efter en stund även om jag inte öppnar dragkedjan och ventilerar.
Några av sakerna som jag uppskattar hos min Typhoon (förutom ovanstående) är att den är enkel och ren i modellen. Inga extra fickor (undrar hur man använder dem under paddling), huva eller krage (använder en lös neoprenhuva när det är riktigt kallt och en buff istället för krage, om det behövs). Min kroppsform fyller ut torrisen bättre och den sitter riktigt skönt på mig. Jag får ofta kommentarer när jag behåller den på efter att ha gått i land istället för att byta kläder. Den känns helt enkelt skön och smidig ... på mig. Dragkedjan går lite längre ner än på en del andra modeller jag har sett, vilket gör pinkandet möjligt utan att kränga av sig "sparkdräkten". Själv skulle jag aldrig köpa en torris med dragkejda på ryggen, Dels är det svårare att stänga, problem om något kärvar, svårare att ventilera när man gått i land (ventileringen hanar helt enkelt fel) och ... inte minst ... när jag behöver pinka så behöver jag inte ta av mig (när jag har torrisen är det oftast väder som absolut inte inbjuder till att stå i bara underställströja).
Till sist så är priset riktigt bra.
Lycka tll!