Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Undra bara om någon har testat Swift Entry dry suit Meridian dry suit, TROPOS materialet från Kokatat.
De ligger på en mycket trevligare prisnivå (halva priset) men sägs andas lite sämre. Någon som har testat och har någon uppfattning?
Hej,
jag har inte provat den men kan tipsa om att Musto gör torrdräkter i Gore-Tex för ca 6000 kr och som flera jag känner är mycket nöjda med. Det är ca hälften av vad Kokatat Expedition kostar.
Lite av en chansning men en Gore-tex torrdräkt för 1100
är svårt att motstå. Hoppas den kommer fram och lever upp till förväntningarna.
Flammskydd kan ju va bra om man råkar välta köket.
Titta in på Escape Kajakcenters hemsida. De säljer Reeds torrdräkter för hyfsat humanapriser, även figursydda. Jag har beställt en och jag vet många som är väldigt nöjda med produkten.
Det är säkert inget fel på Escape, men Reed/Chillcheater är väldigt lätta att ha att göra med utan mellanhand. Mät noga på din egen kropp och begär skräddarsytt vid behov - ingen extra kostnad.
Nu är ju min dräkt på väg. Bör komma fram i nästa vecka, får återkomma med betyg om hur väl den fungerar.
Vill ha en dräkt som andas så bra som möjligt då det ofta är rätt varmt i solen på vintern trots att det är kallt i vattnet.