Har precis kommit till insikt om att en torrdräkt måste införskaffas. Frågan är bara vilken? Har läst runt lite här på forumet men inte blivit särskilt mycket klokare. Mina krav/önskemål är följande i prioritetsordning:
Vad mer ska jag tänka på? Vilken torrdräkt skulle du rekommendera, och vad kostar en sådan på ett ungefär?
- Får inte bli för varm! I vanliga fall paddlar jag i shorts, underställ på överkroppen + goretex jacka även mitt i vintern utan att frysa (ja, jag vet att det är dumt men det är ju det jag försöker göra någonting åt nu...). När jag paddlar så är det långfärdstempo, dvs puls på 110-120 och inte hård träning.
- Torrdräkten ska verkligen vara torr, dvs om jag plumsar i får det inte läcka in något vatten alls till kroppen. Antar att neoprenmuddar inte löser det kravet?
- Inbyggda sockar eller skor så inte fötterna blir blöta när man kliver i/ur kajaken
- Mycket stort plus om den har inbyggd huva
- Det är ett plus om den har en ficka på magen som man kan köra in händerna i.
- Det ska gå att lätta på trycket utan att ta av sig halva dräkten (dvs dragkedja på ryggen går bort om det inte finns en separat 'lätta-på-trycket' dragkedja)
- Prisvärd =)
Vad mer ska jag tänka på? Vilken torrdräkt skulle du rekommendera, och vad kostar en sådan på ett ungefär?