Alla är nöjda
olle11; sa:
- Alla som har huva är (självklart) nöjda. (De har ju betalat mer och mäste försvara detta?) ;-)
- De som inte har huva saknar (följdaktligen) inte huva och är OCKSÅ nöjda (men kanske snålare och måste försvara detta eventuella dumsnåla inköp?) ;-)
Det är väl bra att alla är nöjda! Både de dumsnåla och vi andra dumslösare ;-)
Både de som har och de som inte har huva gjorde ju ett val (medvetet eller omedvetet) vid sitt inköp. Där man kanske radade upp olika för/nackdelar med/utan huva. Det kan ju vara en anledning till att många är nöjda med det man har?
Och att många inte saknar huvan när man inte har nån är kanske inte så konstigt? De flesta som inte paddlat kajak saknar inte det heller... Medans många som gjort det saknar det ganska snabbt om de får vara utan ett tag.
När jag slitit ut min sparkdräkt kommer jag troligtvis (om jag inte hittar nåt som verkar bättre) köpa en likadan igen, med huva. Tror inte huvan kostar så himla möe extra, den är inte i vägen, väger inte så värst mycket extra och verkar inte krångla nämvärt.
Använder, som sagt, huvan sällan men när den används är den go och även "oanvänd" skyddar den min klena nacke mot drag. Men visst hade jag klarat mig utan om det vore ett tvång, men det är det ju inte.
Vissa dräkter har ju lösa huvor (t.ex. Artistic) fast då måste man hålla reda på den lösa huvan, känns enklare att ha den fastsatt.
På min nya paddeljacka som mest kommer användas sommartid har jag dock skippat huvan.