My two cents worth
Hej!
Har varit i N.Z tre gånger på kort tid(bor i Australien) gjorde Routeburn + Kepler i februari.
Bägge två är fantastiska, jag skulle om jag var ni välja bort Abel Tasman, eftersom den ligger lite avsides från dom andra, och ni slösar bort en massa tid på resande. Jag gjorde bara theTongariro crossing, men landskapet där är totalt annorlunda, nästan overkligt, rekommenderas !.Några tips:
Om ni är i Queenstown tar det bara två timmar med buss till starten av Routeburn, så där sparar ni en hel dag.
Bussen kan bokas hos Info & Track i Queenstown, dom plockar upp er vid ert hostel/ hotell, Info & Track kan också skicka ert övriga bagage(om ni har) till Te Anau med buss så slipper ni kånka allt över bergen.
Från The Divide på andra ändan av Routeburn till Te Anau tar en timme med buss, kan också bokas hos Info & Track (nej jag är inte släkt med dom). Kepler track startar bara 20 min. med buss från Te Anau.
Efter Kepler skulle jag antingen välja Sea Kayaking på Doubtful Sound ett par dar, eller ta bussen till Invercargill och göra Hump Ridge track innan jag flyger till Auckland.
Trevlig resa!