Tjörnbroarna

Planerar att klättra vid Tjörnbroarna i helgen. Eftersom jag arbetar på Tjörn åkte jag förbi där jag tror att det ligger: Någon eller några kilometer efter Tjörnbron på höger sida om väg 160. Men jag undrar om det verkligen är rätt. Klippan ser fin ut men det ligger hus ruskigt nära. Är det där och är det i sådana fall ok att klättra där? Och dessutom: hur är det bultat?

Inga hus

Det är inga hus direkt i närheten. Du måste tittat på fel klippa. Det ligger en Kohage direkt i anslutning till klippan. sedan ligger en vik från havet ganska nära. Du ser hur men du klättrar inte så att det stör dom.

Om du kommer från fastlandet, kör över båda broarna. När du passerat campingen på vänster sida ligger klippan ut på ängen till höger. Parkera enklast på Vänster sida 160:an och promenera de sista 200 metrarna.

Det är bra bultat på de flesta leder.

/D

Tack, det var intressant men jag är fortfarande osäker om jag hittat rätt. Får väl åka förbi igen och titta nogrannare.

Re: Inga hus

z95nida; sa:
Det är inga hus direkt i närheten. Du måste tittat på fel klippa. Det ligger en Kohage direkt i anslutning till klippan. sedan ligger en vik från havet ganska nära. Du ser hur men du klättrar inte så att det stör dom.

Om du kommer från fastlandet, kör över båda broarna. När du passerat campingen på vänster sida ligger klippan ut på ängen till höger. Parkera enklast på Vänster sida 160:an och promenera de sista 200 metrarna.

Det är bra bultat på de flesta leder.

/D

Det var matnyttigt. Är detta efter rondellen vid mataffären (Almö Livs)?

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg