glömde skriva förut att om du ska paddla tillsammans med andra kanotister så blir du säkert nöjdare med en smalare å snabbare kajak. då har du ju folk med dej som kan hjälpa dej åxå vid bad.
men tänker du paddla mkt själv och kanske året runt så är yukon helrätt.
men som sagt så den kräver viss tillvänjning.
va ute en sväng på em idag och det är säkert 1,5 månader sist. så det va tungt. man blir fort otränad.
jag minns när jag provpaddlade kodiak, touryak, yukon. då var jag innan testet helt inställd på att jag skulle ha en yukon för vinterbruk. redan då kändes den rätt seg. speciellt när man jämförde med dom andra. men jag tänkte att den får duga för vinterpaddling.
efter att man kört den ett tag så vänjde man sej, å jag är nu väldigt kär i mina yukon. men det är alltid som idag när man inte paddlat på länge. det känns lite trögt. men sen när man kört några gånger så känns den bara skittrevlig.
jag hade inte fixat att ta mej genom den isen jag brottades med idag om jag suttit i kodiaken. garanterat att jag badat.
så man blir lätt lite kär i sin yukon : )
den är väldigt allround.
men vill man ha en smal snygg kajak att spänna sej med, då lär du bli missnöjd
men tänker du paddla mkt själv och kanske året runt så är yukon helrätt.
men som sagt så den kräver viss tillvänjning.
va ute en sväng på em idag och det är säkert 1,5 månader sist. så det va tungt. man blir fort otränad.
jag minns när jag provpaddlade kodiak, touryak, yukon. då var jag innan testet helt inställd på att jag skulle ha en yukon för vinterbruk. redan då kändes den rätt seg. speciellt när man jämförde med dom andra. men jag tänkte att den får duga för vinterpaddling.
efter att man kört den ett tag så vänjde man sej, å jag är nu väldigt kär i mina yukon. men det är alltid som idag när man inte paddlat på länge. det känns lite trögt. men sen när man kört några gånger så känns den bara skittrevlig.
jag hade inte fixat att ta mej genom den isen jag brottades med idag om jag suttit i kodiaken. garanterat att jag badat.
så man blir lätt lite kär i sin yukon : )
den är väldigt allround.
men vill man ha en smal snygg kajak att spänna sej med, då lär du bli missnöjd