• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Tjejklassikern?

Jag funderar på att påbörja en tjejklassiker i sommar och det skulle vara kul att komma i kontakt med andra i Stockholm som också ska göra det.

Både för utbyte av träningstips, pepp och framför allt någon att samåka med.

Är inte något själv inte något överdrivet träningsfreak, är en usel simmare och hatar att cykla men tänkte bita ihop och göra ett försök :D
 
Tjejklassikern - kul utmaning

Hej!

Kul att du vill göra ett försök på klassikern.
Jag har själv funderat på det men har inte bestämt mig för något eller gjort upp någon "plan". Själv är jag inget direkt träningsfrek men tycker mycket om att vara ute, vandra, paddla, springa och lite av varje och tjejklassikern skulle vara en kul utmaning.

Hur långt har du kommit i planerna?

Hälsningar
Katarina
 
Tjejklassikern

Hallå!

Jag har precis anmält mig till tjejvansbrosimmet 12 juli som min första etapp i tjejklassikern.
Kul att fler har samma planer. Hur långt har du kommit? Tänker du prova? Gör det!!
Jag och en kompis ska göra det och du är välkommen att hänga på.
Vi bor i Stockholmsområdet och vi är inga eliter utan vanliga hobbytränande amatörer som gillar att göra lite kul saker. Vi ska tex upp till Jämtland på onsdag och åka jämtlandstriangeln på turskidor. Få se hur det går, vi har aldrig provat förut!

Så vill du ha sällskap på klassikern så finns vi där!

Kia
 
Vad kul att det är några fler som är på gång.

Blev genast lite mer peppad! Har varit förkyld hela vintern men kom i väg på en löprunda i går i så än lever hoppet.

Hade tänkte börja med tjejvättern men det kanske är smartare att börja med vansbrosimmet... Vi får se hur de kommande veckorna artar sig i träningsväg.

Vi hörs!
 
Hej!

Vi är inte hemma när vättern går så vi simmar först!
Börja med det värsta.
Det blir nog bra vilket som. En annan kompis ska med också men hon börjar med Lidingöloppet och avslutar med simmet.

Kia
 
Vad tränar du för nått?
Inriktar du dig på något speciellt inför klassikern?
Jag ska försöka börja simma en gång i veckan iallafall. Har tänkt det länge men det är bara tankar än så länge.
Det som är bra med klassikern tycker jag är att det är utspritt på ett år och att man inte behöver vara tränad inför alla moment på en gång!
Så nu får man inrikta sig på att komma ner i vattnet och sen springa. När det är klart får man hoppas på att det kommer snö så man kan prova lite skidor och sen cykla när snön är borta igen!
Jag tror man kommer rätt långt bara man har bra grund kondis. Eller? Och vilja!!

Och Katarina, du hänger väl på!?!

Kia
 
Hej!

Ja, jag hänger på! Med denna starka pepping i ryggen så..=) Jag ska springa premiär milen på Söndag, sen bokar jag in lite spinning-pass. Är det någon som tränar på Sats och vill spinna ihop?

Hälsningar från
Katarina
 
Vad kul!
Vad börjar du med? Kanske vi gör sällskap till Vansbro!

Milen får vänta lite för mig. : ) Jag har precis börjat ta mig ut och springa igen. Men det kommer.
Jag tränar mest hemma. Har en Orbitrek (crosstrainer) som jag kör 2-3 gånger i veckan på och sen tränar jag med gymstick ca 2 ggr/v.
Idag ska jag iväg och klättra med min dotter och min mamma också. Ska bli kul. De har droppin på Karbin i Västberga som v i ska prova. Jag har gjort det för 4 år sen så det var ett tag sen. Det roliga ska bli att se mamma som är lite höjdrädd! : )
Återkommer med resultatet.

Kia
 
Hej,

Ja jag gör gärna sällskap till Vansbro! Är du också med på det Irina?

Nu ska jag snart iväg till premiär-milen. Lite seg eftersom jag var på 30-års fest igår. Man får bita ihop.=)

Hoppas klättringen gick bra.


Katarina
 
Hej!

Klättringen gick inte så bra för det var fullt och på klätterverket behöver man boka innan så jag hade en mycket besviken 9 åring och en nog lättad mamma. Vi bestämde att boka nästa gång istället. Det blev ett bowlingbesök istället som jag inte har gjort sen jag gick i skolan. Väldigt kul och dottern var lycklig för hon har tjatat om att vi ska bowla sen hon var på bowlingkalas för ett par veckor sen! Så dan blev bra tillslut och jag vann!!

Nån träning i helgen blev det inte om jag inte räknar lite bowling. (mina föräldrar fick träningsvärk iallafall). Har flängt runt hela helgen. Var och titta på gulliga hundvalpar igår! Vi får hem en om tre veckor så då får jag ut och röra på mig ännu mer!

Ikväll ska jag ställa mig på Orbitreken så jag får lite kondisträning inför min turskidning i Jämtland på onsdag.

Kul att vi blir några som åker till Vansbro. Då kan vi peppa varandra att hoppa ner i det kalla vattnet!

Kia
 
Vansbro är inte värst...

Hej!

Vi är inte hemma när vättern går så vi simmar först!
Börja med det värsta.
Det blir nog bra vilket som. En annan kompis ska med också men hon börjar med Lidingöloppet och avslutar med simmet.

Kia

Det är ju givetvis individuellt... men alla jag varit i kontakt med som gjort klassikern tycker att vansbrosimmet är det enklaste, det som kräver minst träning och ansträngning.

Sen är det ju en helt annan sak om man är ovan simmare, eller tycker att det är läskigt att simma i en å... men rent konditions och prestationsmässigt så är inte vansbro i närheten av de andra klassikergrenarna.

Thomas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ulle_gbg Träningsvänner Gbg - Tjejklassikern Tjejforum 1
jäklaranamma tjejklassikern 2010 Tjejforum 3
Jessie_77 Tjejklassikern 2009 Tjejforum 15
Iddefixen Otränad vill göra tjejklassikern Tjejforum 13
Malin79 Tjejklassikern Tjejforum 2

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg