• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Tjejklassikern 2009

Jag har också anmält mig till Hisingen Runt, men eftersom jag ska göra Tjejvättern nöjer jag mig med distansen 55 km. Har inte riktigt kommit igång med utomhusträningen än, men nu börjar vädret bli bättre så nu har jag nog inga ursäkter kvar.. Är bara en dryg månad kvar till Hisingen Runt så det är hög tid att börja.

Jag har inte hittat några bra cykelleder än, men har hört att det är bra ut mot Särö, ska ev testa till helgen beroende på väder och vind. Kolla på http://goteborg.trafiken.nu/TrafikenNu_Templates/Page.aspx?id=169 där finns en hel del cykelvägar runt om i stan
 
Hej!

Jag har precis registrerat mig här på Utsidan.se och skulle vilja komma i kontakt med fler som har siktet inställt på tjejklassikern.
Jag åkte tjejvasan i februari och nu är mitt nästa mål tjejvättern. Läste ovan att ni verkar vara ett par tjejer i Göteborg som siktar på denna tävling oxå. Kanske kan vi alla ses och cykla ihop på lite längre rundor om ni är intresserade.
Har ni anmält er till tjejvättern och de efterföljande tävlingarna?

Vore jättekul om ngn av er har lust att ses och motionera ihop, alltid gott o ha ngn mer som drar...
Själv bor jag uppe i Guldheden...

Hör mer än gärna av er framöver... nu när merparten av allt vintergrus e bort-borstat :)

//Ina
 
träning inför tjejvättern

Nadia!

Läste precis ditt senaste inlägg ang. cykelträning i Göteborgs närområde i april.
Jag hänger gärna på och cykeltränar. Gissar att du redan kommit ut på en del rundor, själv har jag inte kommit ut utanför gymmet ännu, men hänger väldigt gärna på framöver. De olika loppen med Hisingens Cykelklubb verkar ju också av intresse, och deras introduktionsrunda den 25:e skall jag nog kolla upp närmare...

Hör gärna av dig om du vill ha fler cykelträningspartners...

//Ina
 
Hej!

Jag var med på Hisingens CKs introrunda i påskhelgen. Vi var 17 pers så det blev en stor klunga och vi körde knappt 5 mil. Alla hade racers utom jag, men det gick bra att hänga med ändå. Det var en väldigt nyttig erfarenhet och det där med att cykla i klunga kräver en del övning tror jag innan man behärskar det. Speciellt svårt är det att försöka ligga nära varandra och hålla jämn fart så att det inte blir någon lucka. Rekommenderas!

Jag har inte anmält mig till Hisingen runt än eftersom jag inte lyckats bestämma mig för vilken distans jag ska köra, 55 eller 108 km. Beror på hur mycket träning jag får till nu innan.

Tittar i kalendern och ser att det är ont om lediga helgdagar nu i april för en längre cykelrunda (7-8 mil?). Däremot funkar 1:a eller eventuellt 3:e maj, lagom en vecka innan Hisingen runt. Jag har även möjlighet att köra vissa vardagar så om någon mer kan det så hojta till. Vardagskvällar fungerar ju också, men det blir kortare turer i så fall. Eftersom jag bor i Frölunda cyklar jag gärna söderut, finns fina vägar neråt Billdal och Särö och sen kan man svänga av österut mot Lindome eller Kungsbacka.

Inför Tjejvättern, är det någon som börjat fundera över resa dit och hem och boende? Billigast och enklast när det gäller boende är väl gruppförläggningen (typ gympasal?), men jag tror inte att det går att förboka. När det gäller resan så tänker jag åka dit fredag kväll och hem lördag kväll då jag måste vara tillbaka i Göteborg söndag förmiddag. Troligtvis tar jag egen bil med cykeln i bagage/baksäte (saknar cykelställning). Finns i så fall plats för en till.

/Nadia
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg