• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Tjejers sätt att se på prylar???

Är man producent sâ är det väl ganska försvarbart att man diskuterar ur ett producentperspektiv?

Vidare sâ är det väl inte sâ mycket mer man kan göra som producent än att designa och producera produkter anpassade även efter speciella kvinno-aspekter. (Om tillvaron ändâ vore sà enkel att distributörer och butiker köpte allt man bad dem om!!) Till syven och sist sà màste det vál trots allt vara konsumenterna som styr: márker butikerna att det gàr att sálja "kvinnor-produkter" sà vore de vál mer án dumma om de inte tog in dem?

Hur som helst sáljer just vi ganska bra de dam-kängor vi tar fram. Men som sagt, mânga damer föredrar ocksà andra modeller som inte är "Lady".

Vad gáller butiker i Sverige som har bra utbud pà kvinnor-utrustning sâ bor jag lite làngt bort för att ha riktigt bra koll pà det. Den enda butik jag vart i kontakt med och som uttryckligen understrukit att de vill satsa pà ett brett dam-sortiment var faktiskt Naturkompaniet (vilket inte pâ nâgot sátt behöver innebára att de verkligen har bäst dam-sortiment i Sverige).

En snabb titt pà deras hemsida avslöjar ocksà att de har en sárskild avdelning för "ladies", i vilken man bl.a. kan finna Västen Nina; Jackorna Heidi, Inez, och Ruth; Byxorna Clara och Trekking Lady; Ryggsäckarna Astrid och Greta samt inte minst Skortorna Alice, Anja, Asta, Augusta, Fia, Hanna, Lisa, Keb Lady, Nikkolina, Sally samt Valpellina! (harrejösses, Fjällräven: vilken inspiration!!)

Tack och hej!

Mats

Re: färger

diz; sa:
Jag fattar inte det här med färgsättningen på olika "tjejprylar". Tex. skor som nämdes tidigare, så är iaf. jag av den typen att jag vill ha ett par mörkare skor som inte blir lortiga så fort (dvs. "killfärger" som svart, brunt m.m.) När det gäller klädes så förstår jag inte varför tjejkläder måste vara ljusare (t.o.m. vitt!), det blir ju bara lortigt fortare... men det är väl säkert killar som bestämmer hur tjejers kläder ska se ut..eller?

Gick idag in till det lokala köpcentret och kollade in skosortimentet på Intersport och Stadium, speciellt skor för friluftsbruk som jag antar diz menar (detta är ju Utsidan...) Sortimentet omfattade skor från Meindl, Everest, Salomon, Timberland, Garmont och ett par andra märken som jag inte kommer ihåg. Kunde konstatera att skor gick uteslutande i "killfärger" dvs svart, brunt, grått oavsett om det var dam eller herrmodell. Timberland skilde sig från de övriga genom att gå i beige-brun färgskala men återigen samma för dam och herrmodeller. Kolla t ex http://www.meindl.de och klicka på Trekking och Lady. Då får man se ett tiotal modeller i enbart murriga färger. Klicka på Men och det är ungefär samma men med undantag för enstaka modeller med gula och röda inslag, ganska läckra faktiskt...

Jag vet inte om sortimentet varierar mellan olika butiker i samma kedja. Skulle iofs inte tro det. Trots att min undersökning på intet vis kan anses vetenskaplig så vill jag ändå påstå att teorin om att män skulle designa friluftsskor i opraktiska färger för att förtrycka kvinnor nog är något överdriven...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
j.piraten Örebro - hitta på aktivitet Tjejforum 0
zeppelingirl på väg ensam Tjejforum 32
Louise_76 Träningskompis på Nynäsvägen el omnejd? Tjejforum 1
Mia82 Tjejer på äventyr! Tjejforum 2
N76 Lundbybadet på Hisingen, Gbg? Tjejforum 0
KajsaMalm Mens på höghöjd??? Tjejforum 4
joppi0022 Hur få upp kajaken på taket? Tjejforum 9
emmasss klättra när man är gravid - vad ska man tänka på? Tjejforum 4
Dayana sugen du med på att vandra? Tjejforum 0
pirajenny tips på damsadel Tjejforum 5
sigvardsdotter menskopp på vintertur? Tjejforum 25
annikarin Följa med på Vasaloppsläger? Tjejforum 2
junette_c Tips på vandringsleder!! Tjejforum 6
160270 Aldrig på längdskidor Tjejforum 11
Lolli Ratio tjejer resp killar på Utsidan Tjejforum 4
Chabolina Tips på bra skalbyxor Tjejforum 6
KarinB Några tips på aktivitetssemester i Juli? Tjejforum 6
JennyBy Klätterverket för tjejer på fredagar? Tjejforum 1
Svartkatt Aktiv morsa funderar på framtida lämpliga äventyr Tjejforum 6
Måne Ny på Utsidan Tjejforum 1
plingon Beröm/uppmuntran till aktiva kvinnor på Utsidan! Tjejforum 4
375 Klättervägg på cistern Tjejforum 0
Pauliina träning gör mig sugen på godis! Tjejforum 11
Kristin Nygren Tjejdykhelg på SALT i Kungshamn Tjejforum 0
ata tjej på 31 söger vandrekompis till stugatur Tjejforum 1
webwizard Jeg savner veninder til at vandre på fjeldet med Tjejforum 2
annique Nybörjare på klättring Tjejforum 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg