Tjejernas strumpbyxor värmer ? Stämmer det ???

ett tipps på vägen fixa till ett gylfhål innan ni pälsar på er killar. På bomullskanaltiden var det tricket för att inte frysa häcken av sig...numera kan man i sporthandeln beställa Craft med gylf och de samt HHs Lifa är rekomendabla.

Gylfhål, bah? Ska det vara nåt för en riktig karl?
Kan avslöja att tjejer överlever utan gylfhål, men vi har väl förstås mer isolering på de ädlare delarna... Orsak eller verkan? ;)

Men vart har den fina benämningen kalasbyxor, eller som vi säger i mina trakter: "kallassböxern", tagit vägen?

Jag har det på att den dog ut någonstans efter storlek 134/140. Eller om det var på åttiotalet det med? Jag tror att det hade att göra med att det lät lite för svenskt, och därmed urmodigt. Men du är välkommen att återuppliva termen igen.

(Har du möjligen "karouscha" i midjan då också?)

Kejsarens nya långkallingar

Modepolisen i mig måste bara invända lite mot uttrycket att långkallingar och leggings är samma sak, för det är de naturligtvis inte.

Leggings är tajta elastiska strumpbyxor utan fot, som lägger sig som ett andra skinn och som man kan visa sig i offentligt - åtminstone om man är av det täcka könet, eller bara väldigt modig.

Hälsa modepolisen i dig att den enda anledningen till att man tror att man kan visa sig offentligt i leggings är att man låter bli att lyssna på det lilla barnet i sig, som pekar och ropar: "Titta! Tanten går ju omkring i långkallingar!"

Nästa eminenta plagg

torde bli magvärmaren som egentligen skapade skydd åt njurarna....
Men faktum är att vid minus 25 och nästan naken under snöblusen gör de en fenomenal skillnad...
Jo luftlagret i thights, strumpbyxor m fl isolerar och värmer.
Den manliga konstruktionen är utanpåliggande och temperaturberoende, alla är inte samurajer som har tränat på att dra in kulorna...
//J

Hälsa modepolisen i dig att den enda anledningen till att man tror att man kan visa sig offentligt i leggings är att man låter bli att lyssna på det lilla barnet i sig, som pekar och ropar: "Titta! Tanten går ju omkring i långkallingar!"

Synd bara att modepolisen hör så dåligt... Meddelandet har nog inte nått fram förrän tidigast i juni är jag rädd.

Snowhound - gör ett nytt försök med bilden är du snäll.

Öhrnell;403217 sa:
Synd bara att modepolisen hör så dåligt... Meddelandet har nog inte nått fram förrän tidigast i juni är jag rädd.

Ajdå. Juni är lite sent, eftersom modet då har svängt och leggings är heeelt ute. Så modepolisen kommer inte ens förstå varför jag tjatar om nåt så passé.

Men det lilla barnet kommer såklart ha nya saker att peka finger åt :)

kalasbyxor men inte på kalas

Jag har det på att den dog ut någonstans efter storlek 134/140. Eller om det var på åttiotalet det med? Jag tror att det hade att göra med att det lät lite för svenskt, och därmed urmodigt. Men du är välkommen att återuppliva termen igen.

(Har du möjligen "karouscha" i midjan då också?)

Om jag minns rätt från mina riktigt unga år så hade mina kalasbyxor fötter också. Med samma dåliga minne vill jag också minnas den fortfarnde obesvarde frågan varför de hette så för på kalas hade man dem inte. Och så snygga tyckte jag inte de var heller dåförtiden.

Om jag minns rätt från mina riktigt unga år så hade mina kalasbyxor fötter också. Med samma dåliga minne vill jag också minnas den fortfarnde obesvarde frågan varför de hette så för på kalas hade man dem inte. Och så snygga tyckte jag inte de var heller dåförtiden.

Nja, det var nog mest vi tjejer som hade dem på (samtliga?) kalas...

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg