Tjej som vill överraska pappa

hejsan!
Jag är en tjej på 19 år som just nu är arbetssökande och har för mycket fritid.
Min pappa byggde en segelbåt under tiden jag och min syster växte upp och vi har varit ute med den varje sommar i 7 år men sista åren har det inte blivit mycket då han och mamma skilde sig.
Jag ville gärna lära mig att segla men efter skiljsmässan blev det inget.
Så det jag tänkt på är om det finns någon i Västerås som är villig att lära mig att segla,detta är något jag verkligen vill och jag hoppas det finns någon som vill lära mig.
Pappa skulle bli så stolt över mig så jag håller tummarna för att det finns en vänlig själ därute.
Spelar inte så stor roll vilken storlek båten har.

Hör gärna av er! Skulle vara jätteroligt!

Har din pappa kvar båten, i så fall varför inte fråga honom om han vill lära dig? Jag tror att det skulle vara minst lika uppskattat än om du kom till honom lite senare under sommaren och har lärt dig av någon annan. Då får du dessutom spendera mer tid med din pappa istället, det är ju det du är ute efter.

Bara en reflektion. Lycka till!

Det är just det som är mitt problem..Pappa har inte den tiden att lära mig.
Annars hade jag gått till honom på en gång. Det är just därför jag söker någon som kan hjälpa mig.

Det finns

som du vet många båtklubbar i Västerås. Ta dig till någon av dem t ex en vardagkväll i samband med klubbsegling (många klubbar har onsdagsseglingar men jag vet inte vad som gäller i Västerås) och fråga om du kan få vara med för att lära dig. Har du tur kanske du kan få tag i någon pensionär som gärna vill ha dig med även annan tid.

SS Aros, Westerås SS, Sextanten, BSS lär vara de stora segelklubbarna i Västerås.

Se t ex http://www.wss.se/
http://www.wss.se/temp/ovn090512.xls

Thure

Långsegling

Tjena,

Jag vet itne men kanske detta är något för dig?:

Tilda (62 fots ketch) ska seglas från Belgien till Sverige alternativt Medelhavet. Det är inte helt klart än. Men klart är att hon kommer avmastad och omålad med fraktfartyg till Belgien i slutet av maj och därifrån ska hon seglas åt ettdera hållet. Ett par veckor till Sverige och lite mer åt andra hållet men start i början av juni.

I vanlig ordning får man inget betalt för att följa med och man betalar för mat samt resor till och från båten och försäkringar å vad man nu kan tänkas beöva. Alla kostnader för båten (diesel, reparationer, kanalavgifter etc etc) betalas av Tilda.

Jag letar efter omkring fyra-fem raska seglare.

Mer info och inspiration kan man få av mig på

karlbeckman@gmail.com

0702 41 28 03 (Mitt S-nr. Sällan på innan ca maj)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg