Det funkar så om vi VÄLJER att det ska funka så.
Och nu handlar det ju om några dagars fjällvandring, inte om jobbet, krogen, storstan eller andra ställen där man måste eller vill tänka på kläder och utseende.
Sant, Man kan välja men då kanske man måste stå på sig mer och visa mer framfötter ett välvårdat snyggt utseende e en billg lätt bra genväg ;-)
Men åter precis några dagar i Fjällen Överlever man säkert ricktigt sitig, med trasiga nagelband och sönder skrubbade knän ;-)
Väl hemma finns en varm belönande vattefall ( dusch ) och plåster ;-)
Min resa börjar närma sig så jag har nappat upp mycket kloka råd från forumet
- Spegel med inbyggd kam
- spegel man klipper ut ur "pappers" ? ark - Biltema - billigt, lätt, men lite grumlig bild
-spegel i kompassen
- eller använda knivbladet, sjöar .... Bara fantasin sätter stopp
Deo
En del njuter av naturens dofter
tvål i filmburk från LUSCH
Jag valde en mindre klassisk deo stick, rexona som e lite mindre i size och vikt
Kropps skydd
Jag färgade mina fransar och bryn och gjorde en nagelförstärkning, lägger på genomskinlig nagel lack innan jag åker och ska smörja in nagelbanden med olja om de spriker
Korta naglar och de flesta multiverktygen har av nån konstig anledning nagel fil ?
( Nagel förstärkningen gjorde jag pgr av att jag har extremt tunna naglar och vill helst slippa att de går va på mitten när man ändå är så berodne av sina tassar i så många dagar i tuff miljö )
- Balsamerar håret innan resa
- Uppsatt i fläta hela resan, enkelt o smidigt
- jag ska oxå leka badanka i de isiga vattnet och peela kroppen med glasiär is och sand
Benen kör jag helt släta med vax innan resan ( brukar räcka i minst 14-17 dagar innan stubben tittar fram )
Ang Kvinliga problemet med lingon vecka,
-fick tips om menskoppen ? - Finns trådar om det , sök. Ingen tidigare egen erfarenhet andra säger att det funkar?
-primolut-nor ,ett läkemedl som styr menstrationen
Jag hann inte få tag på varkedera så jag kör gamla "fjortis ful tricket" vid behov ( Man struntar i att ta socker pillrena )
Tvätt medel Y3 br ao ha med sig en -två påsar så kan man tvätta rent lite kläder om de skulle behövas
Lika en liten behålare med tvål / schampo/ två kan va bra o ha