Tjatiga köksfrågor fortsätter...

...hej.
Jag ska nu äntligen köpa mitt första kök och det blir multifuel av något slag.

Har tittat på de gamla inläggen och tycker att MSR Dragonfly och Optimus Nova är bäst.

Men:

Hur är det egentligen med bränselspill i kopplingen på Novaköket???
Är Novan tystare än Dragonfly?

Och till sist, vilka kärl och tillbehör ska jag välja för i första hand sommarbruk?
PS. Hade tänkt att köpa den här på Utsidan om det är ett plus??? DS.
Snart är det dags att cykla 400 mil, jag länktar.
Tack, dan

Kastruller

Tycker att du ska köpa trangias duosal kastruller....

De funkar mkt bättre än stål men väger dock mer än titan som o andra sidan är sämre än duosal

NOVA

Jag ska snart köpa Nova köket för 1295 kr.
Har du sett billigare på nätet?

Fråga:
1. Finns det en adapter till novan så att jag kan använda gas???
2. Vilket bränsle rekomenderar du om vikten ska rula???
3. Nova är dyrt och jag hoppas jag får mycket valuta för pengarna, har du ångrat något i ditt köp angående Nova och dess kvalité eller liknande???
4. Måste brännaren vara ihopkopplat med flaskan hela tiden, eller kan jag skruva bort den och packa ned dem i varsin "påse"???

Jag kommer mest att använda köket i Norden, men om det skulle hända att jag vill utomlands i europa kanske. Finns det då särskilda bränslen som ni rekomenderar?
Tack för hjälpen.
Dan Hansen

Northstar trading

1150 pix på Nortstar Trading för Nova. Är själv sugen på att skaffa en sådan efter att ha blivit less att smälta snö på Trangiat. Fast det är ju långt till vintern så jag tar det lugnt. :)

/Jonas U

Bilprovningen godkände inte...

Hej, jag kan meddela att det inte blir ett Nova kök. :(

Jag har höpt en minitrangia och funderar på om det finns självklara val till gasbrännare som passar?
Jag har aldrig sett dessa live så det vore bra med ett par tipps för inköpet.

PS. köp ingen bil!!!
Dan

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg