Tjåmotis-Aktse-Rapadalen

Är det någon som har några prisuppgifter för denna taxiverksamhet ?

Busskuren -> Cykelvägen
Cykelvägen -> Båtlämningen
Båtlämningen -> Aktse

Givetvis kan jag ringa och höra men så här på ett planerades stadium tänkte jag om det var någon som hade ett hum hur priserna låg.

Så som jag förstått det hela så finns det inte någon gällande prislista utan Länta prissätter efter humör (?)
Betalade nu i sommar 800kr för två pers hela vägen, alltså Sitoälvsbron-Aktse med fyrhjuling/båt, och 1200kr för samma tur fast åt andra hållet, två veckor senare. Rejäl prishöjning minst sagt.

Fast jag fick av några äldre herrar som jag talade med vid Aktse höra att jag nog fått ett riktigt bra pris på ditvägen...

Thomas

Tre personer, augusti 2009:

Busskuren -> Sitoälvsbron: 250 kronor

Sitoälvsbron -> Litnok: 700 kronor (här ingår fyrhjuling längs cykelstigen samt båttransport in i Rapadalen. Jag har tyvärr ingen uppgift för delarna)

Jag kanske bör tillägga att priserna är per person. Beklagar eventuella missförstånd.

Om jag då jämför med Thomas priser ovan, inser jag att vår grupp hamnat i något mellanregister hos Läntha. Han verkar med andra ord varit på ett rätt balanserat humör den dagen. :)

Tilläggas kan att Läntha inte kör sin båt på måndagar. Denna sommar kör han inte heller lördagen den 29 augusti, vilket föranledde vissa omstruktureringar i planeringen för höstvandringen för min del.

Senast ändrad:
Jag fyller på med en fråga som jag inte funnit svaret på. Jag kliver av i Tjåmotis, hur lång är sträckan därifrån till Sitoälvsbron?

Därefter kan jag välja att antingen gå 10 km, och sedan ta båt hela vägen in till rapa, eller kan man ta båten från aktse också?

Jag fyller på med en fråga som jag inte funnit svaret på. Jag kliver av i Tjåmotis, hur lång är sträckan därifrån till Sitoälvsbron?

Därefter kan jag välja att antingen gå 10 km, och sedan ta båt hela vägen in till rapa, eller kan man ta båten från aktse också?

1. Vi åkte sträckan för någon vecka sen. Jag skulle uppskatta att sträckan är 25 km.

2. Det går ej att åka båt från bron till Aktse. Det finns sträckor på den vägen som båtar ej tar sig igenom.

Sista dagen imorgon

Pratade idag med Lennart Länta och det visar sig att imorgon (fredag) är sista dagen han skjutsar. Jag är själv uppe på lördag men då var han inte ens i området sade han vänligt men bestämt.

skit, jag som hade hoppats på den slappa vägen in...blir till att promenera lite mer då, frågan är om det fortfarande är en bra väg in om man knallar från sitoälvsbron?

skit, jag som hade hoppats på den slappa vägen in...blir till att promenera lite mer då, frågan är om det fortfarande är en bra väg in om man knallar från sitoälvsbron?

Jo det tycker jag nog. Du tjänar ju nästan 2 dygn på att göra så här. Vi gick från bron till Aktse på knappt 4h utan att stressa allt för mkt.

/R

Hehe ja det har vi nog förvisso, men tips på bättre väg, har sett att man verkar kunna gå upp på Skierfe och sedan fortsätta västerut uppe på kammen och gå nerför längre fram och komma in i dalen den vägen.

Hehe ja det har vi nog förvisso, men tips på bättre väg, har sett att man verkar kunna gå upp på Skierfe och sedan fortsätta västerut uppe på kammen och gå nerför längre fram och komma in i dalen den vägen.

Den vägen gick vi för några veckor sen. Riktigt fint. Vi såg till att hålla oss upp på norra sidan så länge det gick vilket jag i efterhand var mkt nöjd med. Utsikten därifrån var ju trevligare än att springa runt i snåren runt stigen nere i dalen.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Silverfox Priser Aktse - Tjåmotis Fjällvandring 3
Bcerne Pris Tjåmotis-Aktse Fjällvandring 5
Swift Bilskjuts från Tjåmotis Fjällvandring 4
gerritholl Finns Harry Skarins "fjälltaxi" Tjåmotis – Sitoälvsbron fortfarande 2013? Fjällvandring 16
Jockemeister Framförhållning taxi i tjåmotis? Fjällvandring 2
norpan_ Luleå, Tjåmotis Fjällvandring 1
BIF Tjåmotis - Nammatj, lägesrapport Fjällvandring 7
Hankster Ligger länsstyrelsens roddbåtar mellan Aktse och Laitaure i vattnet än? Fjällvandring 5
RosalieK Hur svår är vandringen aktse till skierfeklippan? Fjällvandring 6
Welena Aktse men sen då? Fjällvandring 8
labbman Enklaste vägen mellan Saltoluokta och Aktse via Rapadalen Fjällvandring 2
Sverigesnationalparker.nu Aktse - Skierfe - Låddebakte - Sourva Fjällvandring 7
Hemskis Följa Sareks gräns från Aktse och norröver Fjällvandring 2
gusbo Sitoälvsbron - Aktse - Skierfe - Njunjes - Rapaselet tips Fjällvandring 26
Friluffarna Tips önskas: Vita sten till Aktse eller Rinim till Aktse? Fjällvandring 2
Karolina86 Aktse och Skierfe efter midsommar Fjällvandring 2
nicko_ Sarek, Ritsem-Ruothesvagge-Sjielmmagredde-Snarvvavagge-Rapa-Aktse-Saltoluokta Fjällvandring 10
HikingMike Vandringstips Keb->Sarek->Aktse Fjällvandring 5
zlate Båtar Aktse(Sarek) Fjällvandring 2
leona1 Alternativ väg tillbaka Aktse - Saltoluokta? Fjällvandring 8
oscarsundholm Dela helikopter Stora Sjöfallet-Aktse (31 juli) Fjällvandring 0
rottemark Transport till Aktse Fjällvandring 8
rakepang Sarek, frågor om: Aktse - Rapadalen - Basstavagge Fjällvandring 17
Amandaa Dela helikopter Kvikkjokk-Aktse 22a juli Fjällvandring 0
osiriz Saltoluokta - Aktse (Total nybörjare) Fjällvandring 9
Addeandersson Helikopter Stora Sjöfallet-Aktse Fjällvandring 0
Härlundabo Från Aktse till Ritsem Fjällvandring 3
Hemskis Sitoälvsbron - båtbryggan, stigen mot Aktse? Fjällvandring 1
Nordpilen Höstvandring Aktse Fjällvandring 3
HansLöfgren Sarek Nammatj - Aktse Fjällvandring 5
Rivieralöparen Är Aktse värt ett besök? Fjällvandring 6
Daddy Aktse-Nammatj-Skierfe-Aktse Fjällvandring 2
niklaz Helikopter till Aktse? Fjällvandring 4
lundegard Rinim via Alep Valek till Aktse? Fjällvandring 3
fowwe Båttrafiken vid Aktse nästa år Fjällvandring 11
pennan Aktse - läget just nu? Fjällvandring 6
Olander Att ta sig till Aktse - Skierffe Fjällvandring 6
stormtrivs Aktse - Saltoloukta, Transport till och från Fjällvandring 1
thomalin Norr om Pårek mot Aktse Fjällvandring 4
pennan Rekognosering från Aktse Fjällvandring 4
freddoc Cykelvägen till Aktse Fjällvandring 19
claes_t Aktse till Ritsem Fjällvandring 12
Sander United Sarek - Padle i kano fra Sitoälvsbroen til Aktse ?? Fjällvandring 7
Paltmannen Gå från aktse via alen valak till Rinim Fjällvandring 2
niklas_klinte Parkering vid Aktse Fjällvandring 2
matito Suorva - Sarektjåkkå Nordtopp - Aktse Fjällvandring 5
HELS Båt till Aktse? Fjällvandring 4
HELS Sarek: Bästa vägen mellan Aktse - Ruohtesvágge Fjällvandring 6
danha Tälta norr om Aktse Fjällvandring 8
Lars S Aktse - Pastavagge Fjällvandring 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg