Titan

Jahapp, då har ni gjort så att branschen förlorat en Titankittels-kund så, hoppas Trangia bussar Titanköken på er ;)

Det får bli något Litech-kittelset då? Det är väl alu med beläggning av teflon?

// Jocke

Joakim Ambrosson; sa:
Jahapp, då har ni gjort så att branschen förlorat en Titankittels-kund så, hoppas Trangia bussar Titanköken på er ;)

Det får bli något Litech-kittelset då? Det är väl alu med beläggning av teflon?

Får jag förstöra din köpglädje igen?
I Utemagasinets test av kastruller var sammanfattades Litech som tungt, dyrt och med oerhört känslig beläggning!
Inte världens bästa köp, alltså.
(Med reservation för att de kan ha ändrat konstruktionen senare år)

http://www.utemagasinet.se/IziDocum...&Name=TEST_Kokkarl_nr5_2002.pdf&Folder=IziPdf

Jag skulle förmodligen köpa Trangiakastruller av aluminium - en med beläggning och en utan. Hyfsat billigt och enkelt.

Nordesjö; sa:
Jag skulle förmodligen köpa Trangiakastruller av aluminium - en med beläggning och en utan. Hyfsat billigt och enkelt.

Men hallå Nordesjö, hur är det med fantasin?!

Nä skoja bara, kom inte med Biltemaköket igen nu :) Faktum är att det inte är någon dålig idé alls. Billigt OCH bra.

öringen; sa:
Nordesjö; sa:

Men hallå Nordesjö, hur är det med fantasin?!

Nä skoja bara, kom inte med Biltemaköket igen nu :) Faktum är att det inte är någon dålig idé alls. Billigt OCH bra.

Varför inte en wokpanna istället? Denna fungerade perfekt till ett MSR-kök och det gick även att koka mat i den.

mali_2005_15.jpg

/Stellan

avslutad210712

Gäst
Sitter här och bara ler åt alla som påstår att det inte går att laga mat i en titankastrull.

Fast det är klart att matlagningskunnandet bland fletalet av det här forumets medlemmar inskränker väl sig till att tända köket, dra på max, koka lite vatten, slå ner det i en påse, vänta, äta.

/Kocken

avslutad210712; sa:
Sitter här och bara ler åt alla som påstår att det inte går att laga mat i en titankastrull.

Fast det är klart att matlagningskunnandet bland fletalet av det här forumets medlemmar inskränker väl sig till att tända köket, dra på max, koka lite vatten, slå ner det i en påse, vänta, äta.

/Kocken
Ahaaaa, så du har ett titankök för att laga gourmetmat? Det är alltså därför man skaffar ett kök i titan; pga de exceptionella matlagningsegenskaperna!

Strykarräven; sa:
avslutad210712; sa:

/Kocken
Ahaaaa, så du har ett titankök för att laga gourmetmat? Det är alltså därför man skaffar ett kök i titan; pga de exceptionella matlagningsegenskaperna!
Självklart är det så. Vilka gourmet-kockar använder inte titankastruller i sina kök?
[Ändrat av JonathanW 2006-05-30 kl 18:38]

avslutad210712; sa:

/Kocken

Värst vad du drar snabba slutsatser. Bland mina paddlarkamrater och skidkamrater är det tvärtom mycket av planering och tillagningstid som satsas på varierad och delikat mat i fält.

Kunskaperna och vanorna här på forumet beträffande matlagning torde vara högst varierande.

Thure

avslutad210712

Gäst
thureb; sa:
avslutad210712; sa:

/Kocken

Värst vad du drar snabba slutsatser. Bland mina paddlarkamrater och skidkamrater är det tvärtom mycket av planering och tillagningstid som satsas på varierad och delikat mat i fält.

Kunskaperna och vanorna här på forumet beträffande matlagning torde vara högst varierande.

Thure

Ta det för vad det är - trolleri :)

Är väl medveten om att de allra flesta på utsidan kan laga mat men kunde inte låta bli bara för att se hur många som skulle nappa.

Riktiga kockar använder gjutjärnspannor.

Parodi på en TV-reklam snutt där världens f.d starkaste man tycker att ”riktiga grabbar använder” något som jag inte kom ihåg vad det var, men det var inte titankastruller. Så reklamen gick inte riktigt hem.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg