Titan+öppen eld=?

Nu ville du i och för sig kanske inte ha aluminium, men annars kanske det här kunnat funka?

http://www.trekking-troll.de/shop/product_info.php/info/p300_Trangia-Campingset-24.html

(klipp)
...

Denna dära har jag haft i ett par år men jag retade mig på två saker, locket (som iofs borde gå att byta) och volymen som var precis lite för stor för att packas bekvämt i säcken...

NU har jag en 2L msr i titan som är perfekt i alla avseenden utom ett...funderar på att göra en egen hänkel med ngn slags låsning, borde gå om man nitar fast fästen på sidorna...

Suck...varför är snuskburken så smal och hög..?

//J
 
Som utlovat, lite bilder:

(klipp)
Stort tack till sajberjohan som skänkte mig detta. Jag gick sen loss på den med stålull för att få bort allt sot. Det gamla sotet ersatte jag med mitt egna!

Tack för det, nu ser jag den lilla tallriksburken bra! Ska kolla Terräng också avs Tatonka, de hade några byttor som jag tror är i rätt strl...

//J
 
Som utlovat, lite bilder:


Stort tack till sajberjohan som skänkte mig detta. Jag gick sen loss på den med stålull för att få bort allt sot. Det gamla sotet ersatte jag med mitt egna!

Ser i princip likadan ut som min alu-gryta/mjölkhämtare.:)

En annan sak reagerade jag dock på och som gjorde mig väldigt fundersam,Ettan och västkustbo (?!?) går väl inte.Där är det väl Rape´n som gäller.


peter
 
Ser i princip likadan ut som min alu-gryta/mjölkhämtare.:)

En annan sak reagerade jag dock på och som gjorde mig väldigt fundersam,Ettan och västkustbo (?!?) går väl inte.Där är det väl Rape´n som gäller.
peter

Posta en bild på den grytan/mjölkhämtarn!

Nu har jag inte explicit förordat ettans, det var mest som en referens för storleks skull. För övrigt är det göteborgs prima fint som gäller, men det var slut hos handlarn på hörnet därav ettans. Men det är härligt att du reagerar.
 
Posta en bild på den grytan/mjölkhämtarn!

Nu har jag inte explicit förordat ettans, det var mest som en referens för storleks skull. För övrigt är det göteborgs prima fint som gäller, men det var slut hos handlarn på hörnet därav ettans. Men det är härligt att du reagerar.

Bild får vänta,antingen till jag har en egen burk eller om det finns nån sida där man kan plugga in kameran och lägga upp den vägen.

Storleken skiljer sig åt (tror jag),mjölkhämtarn är på 2L och är väl mer för 3 pers.På solo-turer går jag 'Full Teflon Jacket',kastrull 0,8L 157 g+stekpanna 113 g.


peter
 
Nån förordade en gör det-själv-lösning. Känns som det bästa alternativet. Skriv upp önskemåtten på en lapp, stoppa i fickan tillsammans med ett måttband, och sen är det bara att stalka loppisar tills man kiknar. Har bl.a. på flera håll runt om i malmö sätt nån slags storköksbyttor av rostfritt i varierande storlek, och helrätt godstjocklek. Bara ta en sån och fixa nån slags hänkel.

När vi nu snackar favoritkärl så måste jag slå ett slag för min gamla trangiakastrull:

Denna använder jag bara på ensamvandring eftersom det är i minsta laget (1,3l) för nått annat.
Kommer däremot utan tvekan att kopiera den finurliga lösningen på handtag/hänkel när jag
gör min framtida favvokastrull för flera personer. Eftersom man packar andra grejer typ mat eller
så inuti kastrullen tar den nästan ingen plats alls.
 

Bilagor

  • HPIM2232.jpg
    HPIM2232.jpg
    131.5 KB · Visningar: 493
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
magnus.osterberg Stekpanna för både gas + öppen eld? Kök och brännare 13
Kårsavagge Omni lite TI - svårt få eld på gas, munstycken fel? Kök och brännare 6
Hans_Wretfors Mackjärn över öppen eld Kök och brännare 40
mkruse Tillaga varm mat utan kök eller öppen eld. Kök och brännare 46
VaratOchStigen Stekpanna och kittel för öppen eld Kök och brännare 16
Carolinitza Kan detta användas över eld? Kök och brännare 21
Nehrert Perkulator över eld Kök och brännare 14
såg Kokkärl för både eld och gaskök Kök och brännare 15
såg Rostfrittgryta med bygel för eld Kök och brännare 15
såg Letar efter ett kombikök för dels kunna ha med på fjället och i skogen över öppen eld Kök och brännare 17
omnes Hink över öppen eld? Kök och brännare 26
Mangee Trangia non-stick över eld? Kök och brännare 4
såg hur många lagar mat över eld Kök och brännare 30
vagabond83 över öppen eld Kök och brännare 11
angerheim triangaga grytor och öppen eld Kök och brännare 5
hobbit kastrull för eld och kök Kök och brännare 21
KLAGER ”Eld. Flammor och glöd – samisk eldkonst” Kök och brännare 6
partelow Grilla hamburgare över eld (amatörfråga...) Kök och brännare 7
kenkar Trangiakärl direkt över öppen eld? Kök och brännare 15
da_flower Trangia på eld .. Kök och brännare 5
Email kaffekokare + öppen eld Kök och brännare 3

Liknande trådar