Titan gryta/mugg

Var nära att jag köpte ett jetboil innan jag köpte mitt nuvarande sotokök. Det föll väl på att jag tyckte det tog mer plats i packningen. Ska man vara ute länge och bära med sej gas så kan jag förstå dess fördelar.
Just nu lutar det nog åt den där toaks 550 lättviktsvarianten. Enda som stör mej är att man inte kommer att få plats med både gastub och kök i den och att den kanske blir svårhanterlig om handtagen blir för varma.
Jag störs inte så mycket av att koka upp vatten två gånger. Man ska ju ändå ha något att göra under tiden man väntar på att frystorkematen ska stå och dra till sej.

Kom ihåg att lättvikts-varianten (den äldre 550ml) inte har graderingar i ml om du vill ha det. Det är bara den nya som har graderingar.
Tror nog du blir nöjd hursomhelst, om inte annat så har du en fin ny mugg hemma ;)

Har inte fått min ännu så jag kan inte recensera den. Köpte även silikon-läpp att sätta på kanten. Om man kokar vattnet i muggen kan den bli rejält het. Händerna oroar jag mig inte för, i värsta fall får man hålla med tröja/trasa/handske först.

Jag blev förälskad i toakmodellerna med bygel. Helt suveränt om kitteln både ska användas till gas och över öppen eld! Med en 115mm gryta så får du dessutom ner alla storlekar på gasbubblor för att minimera packvolymen.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
turtle Vad får plats i en solo stove titan? Kök och brännare 12
dadoni Titan vs aluminium Kök och brännare 29
MAW Evernew Titan 640ml Deep pot Kök och brännare 9
outsidemats Kokkärl av Titan, med rost ... Kök och brännare 11
PetNor Primus Ti Lite kokkärl Kök och brännare 29
brigas kombinationen primus micron(ti) + MSR titan tea- kettle Kök och brännare 7
Friluftsnomad projekt ! svetsa Titan/rostfritt Kök och brännare 22
estetdrägg Trangia Bantar sortimentet, Titan, Duossal och vanlig Alu stryker på foten!! Kök och brännare 36
realout Titan-kastrull? Kök och brännare 15
bäfver Titan+öppen eld=? Kök och brännare 53
avslutat_medlemskap_2501 Titan Kök och brännare 41
Olaa Söker kastrullsett i titan! Kök och brännare 7
OlaOrädd Termos i titan? Kök och brännare 5
seobserver Letar en lätt, bred gryta ca 1,5 liter med lock och utan plastbeläggning. Kök och brännare 3
tango Gryta 80 mm hög och diameter 145mm och infällbara handtag? Kök och brännare 4
Kotten Gryta att packa Coleman 442 Feather i? Kök och brännare 16
nicko_ Vikt på 1 L DuoSSAL Trangia-gryta Kök och brännare 8
henke.lofgren Kastrull/gryta ca 5-10 L att ha med i skogen. Kök och brännare 5
sajberjohan Stor Gryta Kök och brännare 14
Tranan vikt på trangias 1 l gryta i UL aluminium? Kök och brännare 17
sajberjohan Modifiera gryta Kök och brännare 2

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg