• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Tipsa mig om något billigt fartfyllt frilufts/sportintresse! Bor i Sollentuna

Hej där alla!

Jag bor norr om Sthlm, i Sollentuna. Jag skulle behöva tipps om något fartfyllt frilufts/sportintresse att börja med. Det måste vara billigt och vara möjligt att utöva i närheten.

Det som jag kommer på själv, är att cykla, ska börja med det igen, cykeln behöver lagas.

Löpning

Löpning kanske?

Nerför Väsjöbacken i Sollentuna borde du kunna få upp ganska hög fart. Och om du sedan går upp får du bra träning. Borde bli billigare än cykel, som annars är riktigt roligt.

Svinga eller Swinga? Swinging kan nog ge bra motion.

Annars skulle jag föreslå Parkour, mer vältränade killar och tjejer är nog svårt hitta. Ser döläckert ut och hade jag varit 10 år yngre hade jag säkert provat på. Torde vara i det närmaste gratis att utöva.

/K

Annars skulle jag föreslå Parkour, mer vältränade killar och tjejer är nog svårt hitta. Ser döläckert ut och hade jag varit 10 år yngre hade jag säkert provat på. Torde vara i det närmaste gratis att utöva.

/K

Enig! Sök på nätet efter ett klipp som heter "Russian climbing", den killen vet vad han pysslar med. Han é grym!!

peter

/K

Svinga tänkte jag på, och det menade även den som föreslog.

Det beror på personen om swinging ger motion, och hälsa ger det knappast, särskilt inte när man inte är rik (test kostar).

Enig! Sök på nätet efter ett klipp som heter "Russian climbing", den killen vet vad han pysslar med. Han é grym!!

Jag är lite kluven inför parkour. Jag är medveten om hur man får starkt skelett, och jag är bra på att vara försiktig (d.v.s. kunna utföra även något fartfyllt på ett riskfriare sätt), och jag är impulsiv. Men jag är normalbyggd än så länge. Bra skor skulle jag behöva för det, jag antar att det är innegymnastik-skor man ska ha, ska gå och köpa sådana nu på en rea.
När jag startade den här diskussionstråden, så tänkte jag att det är för att slippa använda känslor när jag kör min sportbil, det är ju farligare. Parkour är mindre farligt, men ändå, får väl känna efter vad jag klarar helt enkelt.

Jag är lite kluven inför parkour. Jag är medveten om hur man får starkt skelett, och jag är bra på att vara försiktig (d.v.s. kunna utföra även något fartfyllt på ett riskfriare sätt), och jag är impulsiv. Men jag är normalbyggd än så länge. Bra skor skulle jag behöva för det, jag antar att det är innegymnastik-skor man ska ha, ska gå och köpa sådana nu på en rea.
När jag startade den här diskussionstråden, så tänkte jag att det är för att slippa använda känslor när jag kör min sportbil, det är ju farligare. Parkour är mindre farligt, men ändå, får väl känna efter vad jag klarar helt enkelt.

Oavsett om du håller på med parkour,kör sportbil (Vilken gren förresten?) eller spelar schack så handlar det inte bara om att komma runt ett hinder,utan att få en strategiskt bra utgångspunkt för nästa moment.Om du gör på ett visst sätt,var hamnar du då? Leder det dig vidare eller var det bara dit men inte längre.Vissa ser sånt intuitivt och kan avgöra det direkt i handlingen medan andra behöver en sekund eller behöver titta på det från olika vinklar.Sånt går att träna upp till en viss gräns.

"Bara en dåre är orädd" som det heter...

peter

Jag uppskattar svaret, Peter. Jag menade ingenting när jag sade "riskfriare sätt", jag hann bara inte tänka ut något bättre uttryck. Jag är medveten om vilka risker jag tar och är ansvarstagande, och brukar inte hålla på med sådant som är direkt farligt.

Oavsett om du håller på med parkour,kör sportbil (Vilken gren förresten?) eller spelar schack så handlar det inte bara om att komma runt ett hinder,utan att få en strategiskt bra utgångspunkt för nästa moment.Om du gör på ett visst sätt,var hamnar du då? Leder det dig vidare eller var det bara dit men inte längre.Vissa ser sånt intuitivt och kan avgöra det direkt i handlingen medan andra behöver en sekund eller behöver titta på det från olika vinklar.Sånt går att träna upp till en viss gräns.

"Bara en dåre är orädd" som det heter...

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg