Jag har upptäckt att det inte bara är jag som tycker att utbudet på vegetarisk mat för fjällturer och liknande är något tunnt, så jag tänkte samla mina tips här. Har du också ett tips är du välkommen att lägga till det såklart.
Med vegetariskt menar jag lakto-ovo-vegetariskt, dvs mat som innehåller vegetabiliska livsmedel samt livsmedel baserat på mjölk och ägg.
Mitt första tips blir vegetariskt korv som klarar rumstemperatur. Den fungerar ungefär som ölkorv och finns i olika smaker. Tillverkas av Viana och Wheaty. Jag har köpt den på www.goodstore.se (webshop/skafferivaror/sojaprodukter).
Korven kan ätas tex på följande sätt:
- med ketchup i ett litet tortilla-bröd. 2 st är lagom till mig, de är rätt mättande, särskilt de stora.
- skivad i couscous med tex couscous-kryddmix (curry&aprikos) och aprikosbitar.
- skivad i snabbris med kryddmix och russin
- till pulvermos
Fler tips kommer!
mvh Sara
Med vegetariskt menar jag lakto-ovo-vegetariskt, dvs mat som innehåller vegetabiliska livsmedel samt livsmedel baserat på mjölk och ägg.
Mitt första tips blir vegetariskt korv som klarar rumstemperatur. Den fungerar ungefär som ölkorv och finns i olika smaker. Tillverkas av Viana och Wheaty. Jag har köpt den på www.goodstore.se (webshop/skafferivaror/sojaprodukter).
Korven kan ätas tex på följande sätt:
- med ketchup i ett litet tortilla-bröd. 2 st är lagom till mig, de är rätt mättande, särskilt de stora.
- skivad i couscous med tex couscous-kryddmix (curry&aprikos) och aprikosbitar.
- skivad i snabbris med kryddmix och russin
- till pulvermos
Fler tips kommer!
mvh Sara