Vad har ni för tips på lättpaddlade havskajak av plast? Eftersom jag tänker paddla HBB med den så är jag främst intresserad av egenskapen lätt paddlad... Jag vill inga dra en tung paddlad kajak runt hela kusten... Sen får den gärna ha hyffsat med packutrymme också, men lättdrivet är nummer ett. Helst skulle jag vilja ha en kajak med (och gjord för) skädda... Den får gärna ha roder också, men det är bara plus i kanten. Jag står nog ut med endast roder också om det behövs.
Jag sökte lite här och läste en tråd här från 2004... men det kanske finns nyare modeller att klämma på nu?
Jo, jag vet att ju mer packning jag har, ju trögare blir den att paddla... Men den ena kajaken kanske blir mindre trög än den andra med samma packning?
Jag kanske bör tillägga att jag väger nånstans mellan 75 och 80kg och är 187cm lång.
Tacksam för tips.
Jag sökte lite här och läste en tråd här från 2004... men det kanske finns nyare modeller att klämma på nu?
Jo, jag vet att ju mer packning jag har, ju trögare blir den att paddla... Men den ena kajaken kanske blir mindre trög än den andra med samma packning?
Jag kanske bör tillägga att jag väger nånstans mellan 75 och 80kg och är 187cm lång.
Tacksam för tips.