oj oj, manga svar
Precis, det ar nagot ditat jag tanker ocksa. Kan ju inte skada och utifall att, osv
/j
Du ska absolut ha en gps. Även om det inte finns karta i den som alltid passar så kan du ändå få pejling på vilken riktning du ska cykla åt för att komma till en viss plats och väderstrecken ser du ju mer exact. Dessutom så kan du ju alltid följa ditt spår tillbaks om det skulle bli riktigt illa. Vem vill cykla mer meter än nödvändigt trots allt. Jag tycker du ska ha en gps åteminsone som en backup om något skulle gå snett. En Garmin 60cs eller liknande passar bra.Det enda kruxet är att ordna en bra lösning laddning för batterier.
Precis, det ar nagot ditat jag tanker ocksa. Kan ju inte skada och utifall att, osv
Informativt varre, manga tack! Har inte kartan framfor mig for tillfallet men later som en bra rutt. Ar ju alltid kul att ha andras fardvagar i atanke nar man planerar sjalv och sa. Fick sjalva iden nar jag pratade med ett par tyska cyklister som tagit en vag liknande din (atminstone efter Alota, om man kommer fran norr; da det val mer eller ar mindre den som galler). Far se hur det ar att gora det fran mitt hall (nedifran och upp). Storsta problemet ar val stigningen till altiplanon efter san pedro som du sager, men jag hoppas det ska vara okej. I alla fall om man ar medveten om det. Far ta det sakta.Efter lite letande har jag så hittat mina anteckningar.
Jag var i Bolivia i juni och juli 2003. Jag flög in till La paz med min cykel och efter att jag gjort den här turen plus lite andra utflykter i Bolivia. Sedan flög jag hem igen från La paz.
(...)
Detta är en fantastisk tur även om den är bitvis väldigt ansträngande. Den höga höjden och de dåliga vägarna gör också att det inte går så fort. Om jag skall ge något råd så är det att du skall förbereda dig mentalt på att du skall klara sig helt själ i två dygn vid flera tillfällen. Detta innebär att du bör ha möjlighet att transportera 10 liter vatten och när det finns möjlighet köpa mat handla så att du klarar dig i två dygn framöver. Det cirkulerar en del jeepar med turister i området. Chaufförerna är bra att prata med angående vägen om du skulle känna dig osäker och de vet en hel del om var det finns dricksvatten
Om du kommer från San Pedro kan det vara klokt att fundera på om du är acklimatiserad och hur du skall gå till väga för att bli det.
Detta är en fantastiskt tur missa den inte!!
(...)
Och tack igenHa det bra
Dan
/j
Senast ändrad: