Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Som andra har skrivit. Vad gillar han för friluftsliv förutom att fjällvandra? Vilken typ av vandrare är hen? Går hen mellan stugor, sover i eget tält, en gramjägare? En kompass i mässing är fint men inget jag skulle ta med mig pga vikten.
Kanske den viktigaste frågan, vad har respektive behöver hen? Jag skulle nog köpa ett kök typ MSR reactor om hen fortfarande kånkar på trangiakök.
Jag håller med den som föreslog en resa. Upplevelsepresenter ger fina minnen som man bär med sig länge efteråt och man riskerar inte att ge något som personen redan har eller inte använder. Det finns ju massor av spännande resmål som passar en vandrare utan att det behöver kosta skjortan, om ni inte är flera personer som kan vara med och dela på kostnaden brukar även ett delbidrag till en resa vara uppskattat som present.
Om din vän gillar att fjällvandra så kanske du har ett foto på henom stående på en bestigen bergstopp som skulle kunna bli en vacker canvastavla att ge bort. Tycker annars att förslagen på en ingraverad kompass eller kniv också låter som riktigt bra idéer.
Nu är ju den här tråden överspelat men jag önskade mig till min 50-års dag en kikare eller rättare sagt ett bidrag till kikaren (en bra och lätt kikare är ju rätt dyr). Jag har haft mycket användning för den vid mina vandringar och resor.
Mvh Veni
Som Berntt tipsa om är canvastavlor en riktigt bra present att ge bort. Förra månaden gjorde jag det själv och personligare kan det inte bli! Rekommenderar även sajten upplevelse.com
Min vän har precis fyllt 30 och hans största intresse är att vandra i natur och fjäll.
Vad finns det för någonting man kan ge honom som är någonting som man känner att man kommer att ha användning för och använda länge?
Jag var först inne på att gravera ett monogram på en kompass men alla kompasser är ju i plast idag så det kan ju bli svårt.
Om någon har något bra tips mottager jag detta gärna!