• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Tips om större turryggsäckar för tjejer?

Arcteryx

Hej,

om du inte har köpt en ryggsäck ännu så har jag en Arcteryx Bora 60 till salu. Literna är något tilltagna så den rymmer lite mer än 60 l. Jag är 158 cm lång och väger 46 så kanske storleken passar?

Den är endast använd ett par gånger så den är fin och ren! Säljes pga att jag inte har användning för den längre. Om du inte vill ha en begagnad så kan jag iallafall rekommendera en sådan, superskön att bära och samtidigt smidig och praktisk!

mvh tina

Haglöfs Sec Q 65..

..var den ryggsäck jag fastnat för efter provande helg efter helg.
Jag är 170 men som jag kan läsa passar den olika längder. Med rätt inställning (kan ställas in enkelt och bra) tror jag du kan bli nöjd - värt att prova iaf!

nackdelen med denna säcken är det lilla regnskyddet som inte täcker både tält/liggunderlag utan att det glider av. Har poängterat detta till Haglöfs, fast de säger att det skall vara så.. Haglöfs har rejälare regnskydd. Men det går ju alltid köpa ett större.

Fredric
http://www.glädje.nu

Köp större säck.

fredric@citrus.nu; sa:
nackdelen med denna säcken är det lilla regnskyddet som inte täcker både tält/liggunderlag utan att det glider av.

Det går alldeles utmärkt om man använder sin säck till att stoppa saker INUTI, vilket torde vara meningen :)
Sambon får ner all utrustning i sin SEC 65.
Får man inte ner sin utrustning i är ryggan för liten, enligt mig. Men jag vet att alla inte håller med och det är kanske dumt att dra upp den diskussionen igen.

Hur som helst - liggunderlag vill man ju kunna komma åt, och det är obökigt att ha på utsidan.
Får inte underlaget plats under regnskyddet ens om man spänner fast det stående?

Ang. för litet regnskydd

Med denna serie har Haglöfs till och med som avsikt att man ska ha sakerna inne i säcken. Ett nytt (?) ryggsäckskoncept s.a.s (lät avancerat :D)
Jag har själv haft liggunderlag etc inuti och instämmer i att får det inte plats inuti är säcken för liten.
Tillägg: sidofickorna är åtkomliga och mycket rymliga.

Vill man ha saker utanpå är inte Sec modellen.
Lycka till!

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg