Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
tips och tankar ang Arcteryx nya innovativa skor/kängor med urtagbar innesko :)
jag tvekade mellan 42 och 42½, svårt val eftersom foten sväller lite vid längre vandring. just nu försöker jag få ytterskon att forma sig, får se om det lyckas. en mindre detalj ät att dom lukter inte särskilt gott efter en dags användning...
innerskon är vattentät och är som en mockasin, den går att använda som en lägersko. fördelarna är att om ytterskon blir blötr så torkar den snabbt genom att man kan ta ut innerskon,.
ytterskon har ngn slags mesh som andas, alltså inte vattentäta. det är innerskon som är vattentät.
vad som är viktigt att veta är att dom är relativt stela i början så storleken måste stämma annars blir det problem. Det finns också en högre variant för trekking plus en billigare låg variant. googla så ser ni.
Gillar konceptet, så jag testade ett par i butik. De var på tok för smala för min fot och då har jag ändå inte några superbreda tassar, de flesta salomon skor passar mig bra, och de är erkänt smala i läste.
Någon mer som tycker som jag?
Gillar konceptet, så jag testade ett par i butik. De var på tok för smala för min fot och då har jag ändå inte några superbreda tassar, de flesta salomon skor passar mig bra, och de är erkänt smala i läste.
Någon mer som tycker som jag?
Jag är intresserad av erfarenheterna av Arcteryx skor med löstagbar innersko.
Hur håller innerskon?
Hur håller skalet?
Stinker dom och är det innerskon eller skalet som stinker? Lukten försvinner vid tvätt?
Torkar de märkbart snabbare än andra (mer eller mindre) vattentäta skor?
Hur tjock är inneskon? Kan man använda den istället för en tjock strumpa (sealskinz t.ex.) i ett par rymlig skor av annat märke?