Jag har bokat tågbiljett upp till Grövelsjön för en ensamvandring. Har tänkt att, eventuellt via en sväng ned i Töfsingdalens nationalpark, gå upp via stugleden till Rogen och Skedbrostugan. Därifrån tänkte jag gå söder/sydväst i Femundsmarka nationalpark, eventuellt först med sikte på Røvollen, vidare till Haugen Gård, och sedan via Svukuriset och Storsteindalen tillbaka mot Grövelsjön. Ungefär så. Men inget är skrivet i sten och jag tycker hela området verkar väldigt fint. Jag behöver inte anpassa mig till någon, och knatar på så länge det känns kul.
Är det någon som gått i dessa trakter som har några särskilda tips att dela med sig av? Finns det någon särskilt fin tältplats jag borde lägga på minnet inför turen? Någon särskilt mysig stuga, eller någon sjö som man borde se? Tacksam för alla tips.
Är det någon som gått i dessa trakter som har några särskilda tips att dela med sig av? Finns det någon särskilt fin tältplats jag borde lägga på minnet inför turen? Någon särskilt mysig stuga, eller någon sjö som man borde se? Tacksam för alla tips.