Jag har börjat tröttna på att sitta hemma på helgerna utan vill ut i tält med familjen framöver! Jag och min sambo har gjort en del övernattningar med kajak osv innan barnen kom men senare åren har vi bara varit ute vid enstaka tillfällen med den äldsta, inte nån gång med båda två. Min analys har gett vid handen att vi inte kommer för att det känns för krångligt. Vi har för tung utrustning och dåligt anpassad för att snabbt kunna lasta bilen på fredag och komma iväg. Dessutom måste maten anpassas på ett sätt som fungerar för barnen. Den yngsta har dessutom blöja ett år till.
Jag antar att det finns massa smarta lösningar. Till att börja med så behöver vi ett par bra och lätta ryggsäckar som kan lastas i kanot som fungerar för helgturer, skall fungera i skog/fjäll också. Alla tips uppskattas!
Jag antar att det finns massa smarta lösningar. Till att börja med så behöver vi ett par bra och lätta ryggsäckar som kan lastas i kanot som fungerar för helgturer, skall fungera i skog/fjäll också. Alla tips uppskattas!