Vad kul!
Jag håller också på att sy en Goretex-jacka. Jag letade som en liten blå efter ett bra mönster, hittade till slut ett hos Jalie, har dock gjort vissa ändringar. Återstår att se hur det blir... Tror inte det finns nåt mönster särskilt för Goretexkläder, men jag har kollat lite på andra goretexjackor för detaljerna. Shelbykaava har bilder på goretexjackor i sitt forum, men de hade inga mönster till dem än, och det verkar som det tar ett tag innan det blir klart.
Jag köpte 3L BWBF-tyg från Justmakeit, det verkar helt OK. Har inte sytt så mycket än, men det jag har gjort har gått bra. Använder polyestertråd och 60-nål (läste nånstans att det skulle vara så liten nål som möjligt - den har inte gått av än). Vattentäta dragkedjor, snoddar, plastploppar och annat smått och gott köpte jag från Shelbykaava. Hade tänkt köpa allt därifrån, men i 3L hade de bara i röd ripstop. Ev. finns mörkgrön också nu.
En annan viktig sak är sömtejp, så att det inte regnar in genom sömmarna. Det verkar inte vara särskilt svårt att få fast den - åtminstone inte på raka sömmar. Prova på skräpbitar först.
Jag köpte 2m tyg till min jacka, på 140-bredd, och det räckte gott och väl.
Lycka till!