Vad gäller simning så känner jag här att jag måste reda ut ett allvarligt missförstånd:
Enligt min erfarenhet finns det absolut inget som kan göra simträning roligt. Nada! Beklagar, men det är meningslöst!
De tips på uppglättning av denna träningsform som avgivits torde snarast bevisa min tes. Det är kört! Bra träning och intressant sport men så tråkigt att man riskerar att dränka sig i desperation. Tro mig, jag har de senaste 20 åren gjort ett antal försök att ta upp denna träningsform för diverse patetiska tankar på triatlon och andra simutmaningar.. men alla försök har slutat med uttråkning på det självdestruktivas gräns. Simmare är en avart inom människosläktet som inte ska jämföras med normala friska människor. Jag springer hellre ett marathon på en travbana, det är så oändligt mkt mer varierande.
Alla simglädjetips som ges kan tyvärr beskrivas på samma sätt som en frustrerad bekant beskrev sina frustrerade träningspass efter en viss ålder: -Som att homestyla en rivningskåk!
(..och som ni eventuellt förstår av mitt inlägg umgås jag med en o annan simmare, de är rätt trevliga.. men hm.. ja..ni vet: hamstern har dött men hjulet fortsättar att snurra, kan man säga.. )