Timberland splitrock?

Jag skulle rekommendera att åka till t.ex. XXL och prova lite olika skor. Ska man gå ett par mil per dag så är det ju en fördel om man köpt en sko som sitter riktigt bra. Själv trivs jag bra i mina Merrell Moab, men fötter är ju väldigt individuellt, så det är svårt att rekommendera specifika modeller.

Ta vad du har....

Vad har du hemma för utrustning/skor?

Själv går jag i lätta trailskor i fjällen(Icebug), och för att gå Kungsleden så krävs det ingen speciell känga, även om försäljarna gärna vill påpeka det...utan den sträckan klarar du i ett par vanliga gympadojjor!

Visst, du blir blöt om fötterna när det regnar, men det är allt :)!

Jag skulle rekommendera att åka till t.ex. XXL och prova lite olika skor. Ska man gå ett par mil per dag så är det ju en fördel om man köpt en sko som sitter riktigt bra. Själv trivs jag bra i mina Merrell Moab, men fötter är ju väldigt individuellt, så det är svårt att rekommendera specifika modeller.

Ja, kanske ska ta och göra det eftersom jag trotsallt bor i närheten av en XXL butik. Som jag förstått det är det framförallt när man har mycket packning som man har mest att vinna på "riktiga kängor".

Vad har du hemma för utrustning/skor?

Själv går jag i lätta trailskor i fjällen(Icebug), och för att gå Kungsleden så krävs det ingen speciell känga, även om försäljarna gärna vill påpeka det...utan den sträckan klarar du i ett par vanliga gympadojjor!

Visst, du blir blöt om fötterna när det regnar, men det är allt :)!

Bra input! Har egentligen bara några par löparskor som andas rejält bra och som har olika grader av dämpning / stöttning. Kanske jag ska ta och använda de trotsallt: Är ju enbart en vecka jag har inplanerat (och de torkar ju snabbt xD) och jag har ganska starka fötter.

Är ute lite i sista laget (3 veckor kvar), så det dummaste jag kan göra är ju att använda ett par skor som jag inte hinner gå in.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
TTR Se upp för Timberland Kläder 5

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg