• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Tierras nya jacka??

Bästa köp var Everests Shell Jacket med "TCS 20000" (klådde Haglöfs Goretex-jacka), som finns kvar i år.

Det var väl en sanning med modifikation i och med att en stor del av den totala bedömningen gjordes på priset.

Men visst det är säkert en bra jacka till en relativ billig penning.

Haglöfs hyffsat prisvärt

Nordesjö; sa:
Vad jag menar är att den klådde Haglöfs i tävlingen om "bästa köp", vilket den utan tvivel gjorde.

... och då kan man ju bara tänka sig hur den hade klått arcteryx, som ju Haglöfs spöar lätt vad gäller prisvärdehet. (Arcreyx tar minst 5000:- för jackor där huvan inte skyddar mot hård vind. Inte imponerande.)

Nordesjö; sa:
Vad jag menar är att den klådde Haglöfs i tävlingen om "bästa köp", vilket den utan tvivel gjorde.

Ajdå då, då missuppfattade jag tråden helt för jag trodde att vi pratade om ett specifikt material var bättre eller sämre än Gore-Tex

Robwah-9; sa:
Nordesjö; sa:

Ajdå då, då missuppfattade jag tråden helt för jag trodde att vi pratade om ett specifikt material var bättre eller sämre än Gore-Tex

Det var ju just det specifika materialets egenskap att inte vara sämre än Gore-tex men ändå göra plagget 3000 spänn billigare som var det som fördes fram av Sverker. Och det är ju i princip omöjligt att blunda för som konsument.

Samtidigt som trådens ursprungsmaterial Hydratic var sämre än både TCS 20000 och Gore-tex, trots att jackan var en av de dyrare i testet. Och DET är helt omöjligt att blunda för i den här tråden.

Däremot verkade inte jackornas skärning och andra lösningar ha testats så hårt.

Alltså var min slutsats (baserad på Sverkers resultat):
"Nej, Hydratic verkar inte var nåt vidare. Vill du ha en billig jacka med bra membran kan du kolla på Everests jackor med TCS 20000"
[Ändrat av Nordesjö 2004-10-26 kl 09:42]

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
alx2a Varm jacka till liten dam? Tjejforum 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg